ترامپ با انتشار عکس بازداشت خود به پلتفرم «ایکس» بازگشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، جمعه، ۳ شهریور برای نخستین بار از زمان تعلیق حساب کاربری خود در ۸ ژانویه ۲۰۲۱، به استفاده از پلتفرم«ایکس» (توئیتر پیشین) بازگشت.

رئیس جمهوری پیشین با انتشار عکس بازداشت خود که در آتلانتا حین بازداشت کوتاهش در زندان فولتون گرفته شده است، در توئیتی نوشت: «دخالت انتخاباتی… تسلیم‌ در کار نیست.»

این توییت در مدت کوتاهی پس از انتشار، میلیون‌ها بازدید دریافت کرد که اولین ارتباط مستقیم با دنبال‌کنندگان در پلتفرمی است که پس از حمله حامیان ترامپ به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، حضور او را ممنوع کرد.

این پلتفرم در ۱۹ نوامبر گذشته در دوران مالکیت ایلان ماسک بر «توئیتر» که خود را «حامی آزادی بیان» دانسته و اکتبر گذشته این پلتفرم را خریداری کرد، موضع خود را تغییر داد.

بیش از ۸۶ میلیون فالوور روی پلتفرم«ایکس»، رئیس جمهوری پیشین را دنبال می‌کنند.

به گفته شماری از رسانه های محلی، عکس بازداشت ترامپ پنجشنبه در آتلانتا حین بازداشت کوتاهش می‌تواند تأثیری منفی بر موقعیت این نامزد جمهوری‌خواه برای کسب دومین دوره ریاست جمهوری بگذارد.

ترامپ پنج‌شنبه پس از دستگیری رسمی خود به اتهام اخاذی و توطئه در جورجیا، ضمن محکوم کردن به گفته او این«افتضاح قضایی»، این گونه اقدامات علیه خود را «دخالت در انتخابات» توصیف کرد و به خبرنگاران گفت: «ما هیچ کار اشتباهی نکردیم.»

دادگاه آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا، هفته گذشته رئیس جمهوری پیشین را به اتهام توطئه برای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرد و به او دستور داد تا ظهر جمعه (۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ) خود را تسلیم کند.

گفتنی است که قاضی برای ترامپ ۷۷ ساله، وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری تعیین کرد.

برگفته ای از سایت العربیه فارسی، ۲۵ اگوست ۲۰۲۳