دستکم بیست و پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه ششم شهریور، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای اهواز، رشت، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، شیراز، شهرکرد، ایلام، سنندج، گرگان، ساری، ارومیه، خرم آباد، تبریز، زنجان، بروجرد، بندرعباس، اراک، تهران و یزد، جمعی از کارگران شرکت “ماشین سازی اراک” در محوطه این شرکت، شماری از خانواده ها و شهروندان مبتلا به بیماری آکندورپلازی موسوم به کوتاه قامتان در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری و گروهی از کارگران پروژه ای موسسه رایانه شهر شهرداری تهران در مقابل ساختمان شهرداری تهران با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز یکشنبه پنجم شهریور، جمعی از کارگران پیمانی خطوط ابنیه فنی راه آهن در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی و شماری از سهامداران گروه صنعتی سدید در مقابل ساختمان معاونت قضایی قوه قضاییه در تهران دست به تجمع زدند.

این تجمعات که در محوطه و در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، رشت، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، شیراز، شهرکرد، ایلام، سنندج، گرگان، ساری، ارومیه، خرم آباد، تبریز، زنجان، بروجرد، بندرعباس، اراک، تهران و یزد برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع شهروندان مبتلا به بیماری آکندورپلازی موسوم به کوتاه قامتان در تهران
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه ششم شهریور، جمعی از خانواده ها و شهروندان مبتلا به بیماری آکندورپلازی موسوم به کوتاه قامتان در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع برگزار کردند.

این شهروندان در این تجمع خواستار واردات داروهای مورد نیاز خود به کشور شدند.

تجمع اعتراضی کارگران ماشین سازی اراک
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ششم شهریور، جمعی از کارگران شرکت “ماشین سازی اراک” در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و عدم امنیت شغلی خود در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند.

این کارگران مدعی هستند: تیم مدیریتی فعلی نمی‌ تواند شرکت را به بهروه‌ وری و رونق برساند.

به گفته آن‌ ها؛ در کارخانه ماشین‌سازی حدود هزار و ۷۰۰ کارگر به صورت رسمی، قرار دادی و تامین نیرو و حجمی در چند گروه تولیدی (گروه تولیدی متالوژی، دیگ بخار، فلزی وماشین مونتاژ) مشغول کارند اما مدیریت در حالی قصد دارد همه گروه‌ ها را با هم ادغام کند که این روش در دهه ۷۰ اجرا شد و نتیجه‌ خوبی نداشت.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه‌ ای موسسه رایانه شهر شهرداری تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ششم شهریور، جمعی از کارگران پروژه ای موسسه رایانه شهر شهرداری تهران در مقابل ساختمان شهرداری تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش این تجمع در اعتراض به چندین ماه معوقات مزدی و شرایط کاری این کارگران صورت گرفت.

تجمع اعتراضی کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌ آهن در تهران
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه پنجم شهریور، جمعی از کارگران پیمانی خطوط ابنیه فنی راه آهن در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی واقع در تهران دست به تجمع زدند.

عدم واگذاری مجدد شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) به بخش خصوصی، از نمونه مطالبات این کارگران است.

این کارگران با بیان اینکه شرکت پیمانکاری تراورس هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر چند ماهه و به‌ صورت ناقص پرداخت می‌ کرد، افزودند: ما در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و نیز دریافت برخی مزایای قانونی و عرفی دیگر نیز دچار مشکل بودیم.

تجمع اعتراضی سهامداران گروه صنعتی سدید در تهران
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه پنجم شهریور، شماری از سهامداران گروه صنعتی سدید در مقابل ساختمان معاونت قضایی قوه قضاییه در تهران دست به تجمع زدند.

سهامداران در این تجمع نسبت به اعمال نفوذ “آستان قدس” در این پرونده اعتراض کردند و خواستار رفع توقف اجرای رای دیوان عالی کشور درخصوص مالکیت هلدینگ سدید بر ۳۳ درصد از سهام فراب شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۹ اگوست ۲۰۲۳