وزنه‌بردار ایرانی به دلیل گرفتن عکس یادگاری با همتای اسرائیلی خود تا آخر عمر محروم شد

به‌گزارش «همشهری» در جریان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان جهان در لهستان، مصطفی رجایی لنگرودی، وزنه‌بردار ایرانی، پس از کسب دو مدال نقره، به‌همراه وزنه‌بردار اسرائیلی روی سکوی قهرمانی مسابقات رفت و عکس یادگاری گرفت.

در پی این اقدام، فدراسیون وزنه‌برداری این کار مصطفی رجایی لنگرودی را مغایر با «آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی» دانست و این وزنه‌بردار پیشکسوت تیم ایران را مادام‌العمر از حضور در کلیه مکان‌های ورزشی محروم کرد و حمید صالحی‌نیا، سرپرست تیم اعزامی را هم از سمت خود برکنار کرد.

فدراسیون وزنه‌برداری همچنین گفت پس از بررسی‌های بیشتر، با همه کسانی که چنین «خطایی» کرده‌اند نیز «برخورد جدی و قاطع» خواهد کرد. خبرگزاری فارس نیز نوشته است که سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته پیشکسوتان این فدراسیون را منحل کرده است.

انوشیروانی در این‌باره گفت: «مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی این فدراسیون است.» پس از انقلاب ایران، حکومت اسلامی که اسرائیل را دشمن خود می‌داند به هیچ یک از ورزشکاران ایرانی اجازه مسابقه دادن با ورزشکاران اسرائیلی را نداده است و همواره برای گریز از مجازات فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی، بهانه‌های واهی برای این عمل تراشیده است.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۳۱ اگوست ۲۰۲۳