دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه نوزدهم شهریورماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای کرمانشاه، شوشتر، دزفول و رشت دست به تجمع زدند. همچنین جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و گروهی از مجروحان جنگ ایران و عراق مقابل ساختمان جهاد کشاورزی در اهواز، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، روز شنبه هجدهم شهریورماه، جمعی از وکلای دادگستری در محل کانون وکلاى دادگسترى مرکز در تهران دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض خواستار ترمیم مستمری ماهانه، برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی و اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ی آن از سال ۹۹ تاکنون هستند. اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ ی آن از سال ۹۹ تاکنون، از دیگر مطالبات بازنشستگان معترض به شمار میرود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی مجروحان جنگ ایران و عراق در اهواز
به گزارش بی بی سی، امروز یکشنبه نوزدهم شهریورماه، گروهی از مجروحان جنگ ایران و عراق مقابل ساختمان جهاد کشاورزی در اهواز، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان ۲۸ سال پیش، در طرحی موسوم به «جفیر» پول پرداخت کرده‌اند تا با دریافت زمین کشاورزی با امکانات آبیاری به صورت واگذاری به شرط تملیک ۱۰ ساله مشغول کار شوند اما هنوز این زمین‌ها به آنها واگذار نشده است.

تجمع اعتراضی وکلای دادگستری مرکز در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز شنبه هجدهم شهریورماه، جمعی از وکلای دادگستری در محل کانون وکلاى دادگسترى مرکز در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس صورت گرفته است.

بر اساس مصوبه جدید مجلس، صدور مجوز وکالت از کانون های وکلا گرفته شده و به زیر مجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار خواهد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران )، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳