آموزش بین‌الملل خواستار آزادی فوری همه معلمان دربند جمهوری اسلامی شد

سازمان آموزش بین‌الملل روز دوشنبه ۲۰ شهریور با انتشار نامه‌ای در وب‌سایت خود خواستار آزادی فوری همه معلمان دربند جمهوری اسلامی و رسیدگی بی‌درنگ به وضعیت جعفر ابراهیمی، معلم تبعیدی به زندان قزل‌حصار شد.

آموزش بین‌الملل در این نامه با اشاره به وخامت سلامتی جعفر ابراهیمی، عضو هیئت مدیره شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی معلمان ایران در دوران «حبس ناعادلانه‌» از مقامات جمهوری اسلامی درخواست کرد تا برای این معلم دربند، فورا مرخصی پزشکی در نظر بگیرند.

در این نامه همچنین آمده است: «جعفر ابراهیمی بیست ماه است که در ایران زندانی است. وی از بیماری روده‌ای رنج می‌برد و وضعیتش در دوران حبس به شدت بدتر شده. دیابت او تشدید و بینایی وی در خطر است اما مقامات به جای صدور مجوز درخواستی برای بستری شدن ابراهیمی در بیمارستان، او را از زندان اوین به بازداشتگاه قزلحصار خارج از تهران منتقل و اتهامات جدیدی را علیه وی مطرح کرده‌اند.»

سازمان آموزش بین‌الملل در پایان نامه خود، ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی فوری به شرایط وخیم جعفر ابراهیمی، خواستار آزادی همه معلمان زندانی در ایران شد.

آموزش بین‌الملل روز ۱۸ شهریور نیز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی خامنه‌ای خواستار مداخله او برای اعطای مرخصی درمانی فوری و نجات جان معلمان زندانی، جعفر ابراهیمی و اسماعیل عبدی، شده بود.

دیوید ادواردز، دبیر کل سازمان آموزش بین‌الملل، در این نامه‌ با اشاره به وخامت شرایط جسمانی جعفر ابراهیمی و اسماعیل عبدی در زندان، از رهبر جمهوری اسلامی، مقامات حکومتی و مسئولان زندان خواست که با مرخصی استعلاجی آنها موافقت کنند.

دبیر کل آموزش بین‌الملل همچنین با تاکید بر بی‌گناهی جعفر ابراهیمی، اسماعیل عبدی و دیگر اعضای زندانی اتحادیه معلمان از جمله هاشم خواستار، اصغر امیرزادگان و عزیزقاسم‌زاده، بازداشت و ادامه حبس آنها را نقض حقوق اساسی کارگران در برخورداری از حق تشکل و آزادی بیان برشمرد و تاکید کرد که حکومت ایران را در قبال هر آسیبی که ممکن است متوجه معلمان زندانی در جمهوری اسلامی ایران شود، مسئول می‌داند.

جعفر ابراهیمی به تازگی به همراه ۱۲ زندانی سیاسی دیگر از زندان اوین به زندان قزلحصار منتقل شدند. به گزارش صدای آمریکا، این زندانیان در زندان قزل حصار کرج از امنیت جانی برخوردار نیستند و در شرایط نامناسب درمانی و غذایی بسر می‌برند.

برگرفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳