شعارهای شبانه ساکنان تهران و کرج در سالگرد اعراضات «زن، زندگی، آزادی»

مناطق مختلفی از شهر تهران و کرج شامگاه یک‌شنبه در سالگرد آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، صحنه شعارهای ضدحکومتی بود.

سعادت‌آباد تهران از جمله این مناطق بود که جمعی از اهالی آن با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» یاد اعتراضات سال گذشته را که با مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد آغاز شد، زنده کردند.

شعارهای ضدحکومتی همچنین یک‌شنبه شب در مناطقی از غرب تهران از جمله شهر زیبا، آریا شهر و شهرک‌های، باقری، چیتگر و اکباتان طنین‌انداز شد.

سه شهرک چیتگر، باقری و اکباتان سال گذشته در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» تا چندبن ماه صحنه شعارهای شبانه و هجوم نیروهای امنیتی به معترضان بود.

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی روز شنبه، همزمان با سالگرد مهسا امینی، ده‌ها تن از نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی و موتورسوار را در این شهرک‌ها به ویژه در محوطه شهرک اکباتان مستقر کردند.

مناطقی از شهر کرج از جمله مهرشهر و گلشهر نیز یک‌شنبه شب بار دیگر صحنه شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. معترضان در این مناطق از داخل خانه‌ها و آپارتمان‌های خود به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

«مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله این شعارها بود.

همچنین گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که همزمان با «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی»، معترضان در برخی مناطق تهران و تعداد دیگری از شهرها، اقدام به دیوارنویسی شعارهای ضد حکومتی کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳