در پی گشایش پرونده جدید، هاشم خواستار، معلم و فعال مدنی زندانی را به دادگاه کیفری مشهد احضار کردند

بنا بر گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هاشم خواستار، معلم و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، در پی گشایش پرونده جدید که در دوران حبس علیه او گشوده شده، به دادگاه کیفری دو مشهد احضار شد.

هرانا نوشته است بر اساس ابلاغیه که به تازگی از سوی شعبه ۱۴۵ دادگاه کیفری دو مشهد صادر شده، این معلم باید چهارم مهرماه سال جاری، در این دادگاه جهت رسیدگی به اتهامات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی حاضر شود.

در همین ارتباط هرانا به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی نوشته است: «هاشم خواستار به دلیل انتشار ۳۰ نامه و ۶ فایل صوتی به خارج از زندان با گشایش این پرونده در دوران حبس مواجه شده است.» این معلم زندانی هم‌اکنون دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان وکیل آباد مشهد سپری می‌کند. او در تیرماه سال جاری از بابت یک پرونده دیگر که در دوران حبس برای او گشوده شده، توسط دادگاه انقلاب مشهد به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد.

هاشم خواستار ۲۰ مردادماه ۹۸ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد. او بهمن‌ماه ۹۸ در مرحله بدوی توسط شعبه چهار دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۱۶ سال حبس، ۳ سال تبعید به شهرستان نیکشهر و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳