دستکم نوزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی بندر خمینی

دوشنبه دهم مهرماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای کرمانشاه، اهواز، اصفهان، ساری، خرم آباد، اردبیل، شیراز، تهران، رشت، ارومیه، زنجان، اراک و سنندج، شماری از مالکین اراضی حصار سرخ شاندیز در مقابل ساختمان کل دادگستری استان خراسان رضوی واقع در مشهد و جمعی از پرسنل بازنشسته دانشگاه آزاد تهران در مقابل ساختمان این دانشگاه دست به تجمع زدند. روز گذشته، جمعی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت و شماری از حواله‌ داران خودروهای مونتاژی در مقابل ساختمان اداره کل تعزیرات حکومتی واقع در تهران با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، طی روزهای گذشته، جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان و شماری از ساکنان منطقه طرق‌ رود نطنز در اصفهان دست به تجمع زدند. همچنین جمعی از کارگران پتروشیمی رازی در بندر خمینی دست به اعتصاب زدند.

افزون بر این، شورای بازنشستگان ایران از تجمع بازنشستگان مخابرات در زنجان خبر داد.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود هستند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در کرمانشاه، اهواز، اصفهان، ساری، خرم آباد، اردبیل، شیراز، تهران، رشت، ارومیه، زنجان، اراک و سنندج برگزار شد.

تجمع اعتراضی پرسنل بازنشسته دانشگاه آزاد تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۲، جمعی از پرسنل بازنشسته دانشگاه آزاد تهران در مقابل ساختمان این دانشگاه دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این شهروندان صورت گرفت.

تجمع مالکین اراضی حصار سرخ شاندیز در مشهد
به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز دوشنبه دهم مهرماه، شماری از مالکین اراضی حصار سرخ شاندیز با تجمع در مقابل ساختمان کل دادگستری استان خراسان رضوی واقع در مشهد، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع حواله‌ داران خودروهای مونتاژی در تهران
به گزارش ایرنا، روز یکشنبه نهم مهرماه، جمعی از حواله‌ داران خودروهای مونتاژی در مقابل ساختمان اداره کل تعزیرات حکومتی وافع در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، حواله‌ داران شرکت های مونتاژی از جمله مدیران خودرو، کرمان موتور و آرین پارس موتور(لاماری) در این تجمع خواستار بازگشت وجوه اضافه دریافتی طبق قیمت های مصوبه های ۵۴۳، ۵۶۶ و ۵۹۴ شورای رقابت شدند.

این تجمع کنندگان خواستار رسیدگی به گرانی قیمت خودروی لاماری برای خریداران سامانه یکپارچه و تخلفات پی در پی شرکت آرین پارس موتور شدند.

تجمع کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز یکشنبه نهم مهرماه، جمعی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت در اهواز تجمع برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به عدم پرداخت کامل پاداش سنوات بازنشستگی و سایر مطالبات این شهروندان صورت گرفت.

تجمع کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش فارس، جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از این کارگران آمده است؛ علیرغم مکاتبات متعدد با دستگاه های نظارتی و نهادهای مرتبط با موضوع مراجعات حضوری، مکالمات عدیده، رایزنی های بیش از پیش و تجمعات آنچنانی و مستمر، نه تنها گرهی از کارمان گشوده نشده بلکه روز به روز اوضاع دشوارتر می شود.

این کارگران در ادامه افزودند: “در زمان مدیریت کنونی اوضاع بهتر نشده و هیچ گونه قراردادی نداریم و معلوم نیست اوضاع این همکاران که تعدادشان قریب به دویست نفر بوده به کجا ختم می‌ شود و مدیران آبفا نیز تنها جوابشان این است که ما و شما هیچگونه رابطه کاری نداریم و از جواب دهی به هر پرسشی شانه خالی می‌ کنند.”

تجمع ساکنان منطقه طرق‌ رود نطنز در اصفهان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، شماری از ساکنان منطقه طرق‌ رود نطنز در اصفهان دست به تجمع زدند.

این شهروندان میکویند کارگزاران برای تاسیس معدن در محدوده مناطق مسکونی، به مرور درختان منطقه را خشکانده و بخشی از محیط‌زیست شهرستان را به بیابان تبدیل کرده‌ اند.

این شهروندان به مشکلات به وجود آمده در پی کمبود آب در این منطقه اعتراض دارند.

اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی بندر خمینی
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، جمعی از کارگران پتروشیمی رازی در بندر خمینی از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت حقوق کارگران صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳ اکتبر ۲۰۲۳