«اتحاد علیه ایران هسته‌ای» خواهان اقدام نظامی علیه سپاه در ایران و کشورهای منطقه شد

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به حمله حماس به اسرائیل، خواستار اقدام نظامی قاطع علیه اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران و در تمامی کشورهای منطقه شد، و تاکید ‌کرد که وقت آن رسیده ‌است که جامعه جهانی جمهوری اسلامی را پاسخگو کند.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است که «بدون حمایت جمهوری ‌اسلامی ‌ایران، حماسی وجود نخواهد داشت و بدون حمایت ایران، حماس نمی‌توانست به اسرائیل حمله کند».

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: «بدون حمایت (جمهوری ‌اسلامی) ایران، روسیه نمی‌توانست تا این اندازه اوکراینی‌ها را بکشد. بدون حمایت ایران، موشک‌ها و پهپادها بر سر متحدان ما در جهان عرب سقوط نمی‌کردند. بدون حمایت ایران، جنایتکاران قصد کشتن اتباع ایالات متحده و اتحادیه اروپا و بریتانیا را در خاک آمریکا و اروپا نخواهند داشت. وقت آن رسیده که ایران را پاسخگو بدانیم.»

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای خاطرنشان کرده است که «همه اهداف اصلی نظامی حیاتی که رویدادهای وحشتناک روزهای اخیر را در اسرائیل ممکن کردند، در ایران است.»

در بخش دیگری از این بیانیه، سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای با اشاره به حمله ایالات ‌متحده به افغانستان پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، می‌گوید که «امروز وقت آن رسیده است تا جهان متمدن به همان شیوه، علیه جمهوری ‌اسلامی ‌ایران گرد هم آید.»

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای از دولت ایالات‌ متحده و متحدان این کشور در سراسر دنیا می‌خواهد که به اهداف نظامی و اطلاعاتی جمهوری ‌اسلامی ایران، خصوصا «سایت‌های سپاه پاسداران» و پایگاه‌های موشکی و پهپادی آن حمله کنند.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای در این بیانیه تاکید دارد که «ناکامی جامعه جهانی برای بازدارندگی جمهوری ‌اسلامی» ایران، همان‌گونه که در حمله وحشیانه حماس به زنان و کودکان مشاهده شد، دنیا را جای بسیار خطرناک‌تری کرده است.

این سازمان می‌گوید، در حالیکه بیش از ۸۰۰ اسرائیلی، از جمله شهروندان آمریکایی، به دست حماس کشته شده و صدها نفر به گروگان گرفته شده‌اند، جمهوری اسلامی ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود و سرکوب مخالفان ادامه می‌دهد. نویسندگان این بیانیه معتقدند که «اگر جمهوری‌ اسلامی ایران امروز متوقف نشود، تهدیدش فردا بسیار مرگبارتر خواهد بود».

جوزف لیبرمن، سناتور پیشین آمریکا از ایالت کانکتیکات، ریاست سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای را برعهده دارد. این سازمان غیرحزبی و غیرانتفاعی است، اما نفوذ زیادی در عرصه سیاسی و اقتصادی ایالات ‌متحده دارد. هدف اصلی از تشکیل این سازمان، جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه‌ای دارای تسلیحات هسته‌ای است. مقر این سازمان در شهر نیویورک است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳