آرمیتا پاویر، دانشجوی زندانی در اعتراض به «فشار دستگاه امنیتی» دست به اعتصاب غذا زد

در ادامه فشارهای امنیتی و اذیت و آزار دانشجویان در ایران، آرمیتا پاویر، دانشجوی زیست سلولی دانشگاه «شهید مدنی» آذربایجان دست به اعتصاب غذا زد.

«شوراهای صنفی دانشجویان کشور» نوشته است که این اقدام در اعتراض به فشار دستگاه‌های امنیتی صورت گرفته است. بر اساس گزارش شوراهای صنفی دانشجویان، این دانشجوی زندانی روز دوشنبه ۲۴ مهرماه، به خانواده خود اعلام کرده که از طرف نهاد و دادستانی برای ابراز ندامت در مورد پرونده سال گذشته تحت فشار قرار دارد و به همین دلیل و کارشکنی انجام‌شده در پذیرش وثیقه و جلوگیری از آزادی او، از روز سه‌شنبه ۲۵ مهر اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد.

نیروهای امنیتی آرمیتا پاویر را در روز سی‌ام شهریورماه بازداشت به بند زنان زندان مرکزی تبریز منتقل کردند. آرمیتا پاویر در آبان‌ماه سال گذشته نیز بازداشت شده بود. این دانشجو پنجم و ۱۱ شهریور سال جاری نیر به دادسرای آذرشهر و تبریز احضار شده بود. تا این لحظه از وضعیت فعلی و اتهامات مطروحه علیه او اطلاع دقیقی در دست نیست.

نهاد‌های امنیتی در یک‌سال گذشته در پی «جنبش ژینا» در اقداماتی سرکوبگرانه به دنبال انتقام‌گیری از دانشگاه‌ها و دانشجویان بوده‌اند و مسئولان انضباطی و آموزشی دانشگاه‌ها موجی از فشارها و صدور احکام اخراج، تعلیق، ممنوع‌الورودی و حتی بازداشت دانشجویان را به راه انداخته‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳