مجاهد کورکور بعد از ضرب‌ و شتم در زندان به بیمارستان منتقل شده است

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به نقل از منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند اعلام کرد مجاهد کورکور روز سه‌شنبه ۹ آبان توسط زندانبان و ماموران حکومتی در زندان شیبان اهواز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش هرانا، این شهروند اهل ایذه که به اعدام محکوم شده است، همچنان در بیمارستان بستری است و آثار کبودی و زخم بر بدنش کاملا مشهود است.

رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی آقای کورکوری را به قتل کیان پیرفلک، کودک جان‌باخته در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در ایذه خوزستان متهم کرده است.

خانواده پیرفلک از جمله مادر کیان بارها این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که فرزند آنها در پی تیراندازی نیروهای حکومتی جان خود را از دست داده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند ساکن ایذه اواخر اسفند سال ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد. دادستان عمومی و انقلاب ایذه در جریان این جلسه، اتهامات آقای کورکوری را «محاربه و افساد فی الارض» عنوان کرد و خواستار اشد مجازات برای او شد.

اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه‌های مخالف نظام و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی از دیگر موارد اتهامی مطرح شده بر علیه مجاهد کورکور است.

خواهر مجاهد کورکور اما مرداد امسال به صدای آمریکا گفت که در روز کشته شدن کیان پیرفلک شخصا در اعتراضات شرکت داشته و برادرش اصلا آنجا حضور نداشته است.

زینب مولایی راد، مادر کیان پیرفلک، هم در واکنش به «اتهام زنی» مقامات قضایی به افرادی همچون عباس (مجاهد) کورکوری، بهمن بهمنی، حسین و محمود ،تاکید کرد:«من مادر کیان، هر کس از همشهریانم را که به عنوان قاتل معرفی کنید، هرگز نمی‌پذیرم.»

زینب «ماه‌منیر» مولایی مادر کیان پیرفلک از خردادماه امسال به طور غیررسمی از هرگونه ارتباط با مردم به ویژه استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع شده و خبری از وضعیت او منتشر نمی‌شود. همین بی‌خبری باعث تکرار پرسشی در رسانه‌های مجازی شده که «ماه‌منیر مولایی‌راد کجاست؟»

برگفته ای از سایت ایران امروز،۳ نوامبر  ۲۰۲۳