کشف تونل عملیاتی و خودروی بمب‌گذاری‌شده در بیمارستان شفا

حکومت طالبان در افغانستان در بیانیه ای در روز جمعه ۲۶ آبان، آنچه «حملات مداوم اسرائیل در غزه از جمله حمله به بیمارستان شفا»‌ نامید را محکوم کرد.

در این بیانیه به حمله شبه نظامیان حماس به اسراییل در ۱۵ مهر که بیش از ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت و اکثر آنان غیر نظامی بودند اشاره نشده است.

ارتش اسرائیل روز جمعه ۲۶ آبان، اعلام کرد که نیروهای این کشور طی عملیاتی در شهر جنین در کرانه باختری و اردوگاه آوارگان فلسطینی مجاور آن، ۵ شبه نظامی را کشتند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۵ آبان گفت که «نشانه‌های قوی» وجود دارد که نشان می‌دهد گروگان‌های حماس در بیمارستان شفا در غزه بودند، اما هنگامی که ارتش اسرائیل عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد، دیگر در آنجا نبودند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۶ آبان، از اسرائیل خواست تا اجازه تحقیق را به هیاتی از این نهاد برای بررسی ادعای پیدا شدن سلاح های متعلق به حماس در بیمارستان شفا در غزه صادر کند.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل روز جمعه ۲۶ آبان، اعلام کرد که نیروهای این کشور در آستانه برچیدن و نابودی سیستم نظامی حماس در شمال غزه هستند و گفت که عملیات واحدهای اسرائیلی در سایر مناطق غزه ادامه خواهد یافت.

سوریه مدعی شد که پدافند هوایی این کشور بامداد جمعه ۲۶ آبان با رهگیری و انهدام چند فروند موشک شلیک شده از بلندی‌های جولان، مانع از اصابت آنها به حومه دمشق شد. ارتش سوریه اعلام کرد که بیشتر موشک‌های اسرائیلی منهدم شده‌اند، اما برخی از آنها خسارت مادی وارد کرده‌اند.

شبکه العربیه به نقل از مخالفان حکومت بشار اسد گزارش داد که اسرائیل در این حمله نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان را در نزدیکی دمشق هدف قرار داده است.

ادامه بازرسی بیمارستان «الشفا»؛ کماندوهای اسرائیلی موفق به کشف تسلیحات و تجهیزات حماس شدند
بیمارستان «الشفا» در غزه
توصیه مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا به اسرائیل: شرط ریشه‌کنی حماس، برخورد جدی با جمهوری اسلامی است
اسرائیل از کشف تونل عملیاتی و خودروی بمب‌گذاری‌شده در بیمارستان شفا خبر داد

تاکید آمریکا بر حفظ جان غیرنظامیان؛ واشنگتن انتظار دارد اسرائیل مطابق قوانین بین‌المللی عمل کند

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۷ نوامبر  2023