دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد / اعتصاب دانشجویان دانشگاه شریف و شهید بهشتی

روز چهارشنبه یکم آذرماه، جمعی از بازنشستگان و شاغلین صنعت نفت شیراز در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی نفت در این شهر، شماری از پرستاران و کارکنان بیمارستان ولیعصر فسا، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری شاغل در واحد بهره برداری میدان پارسی دره نی، شماری از پرستاران در مقابل ساختمان استانداری در سنندج و گروهی از کارگران شرکت روی بندرعباس در مقابل ساختمان فرمانداری در این شهر دست به تجمع زدند. روز جاری، جمعی از دانشجویان دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف در این دانشگاه، دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر روز گذشته گروهی از انبارداران صنف ضایعات در اصفهان، جمعی از پرستاران در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت و گروهی از پرستاران بیمارستان بعثت سنندج در محوطه این بیمارستان تجمع اعتراضی برگزار کردند و جمعی از دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه “شهید بهشتی” در این دانشگاه دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، شماری از پرستاران و کادر درمان بیمارستان “امام خمینی” صومعه‌ سرا واقع در استان گیلان با برگزاری تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. روز دوشنبه بیست و نهم آبان نیز، جمعی از کارگران شرکت روی بندرعباس، در مقابل ساختمان فرمانداری در این شهر، دست به تجمع زدند.

این تجمع در مقابل ساختمان استانداری در سنندج برگزار شد.

تجمع بازنشستگان و شاغلین صنعت نفت در شیراز
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان و شاغلین صنعت نفت شیراز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی نفت در این شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری شاغل در واحد بهره برداری میدان پارسی دره نی، دست به تجمع زدند.

کارگران معترض خواستار “حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی” شدند.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع روی بندرعباس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت روی بندرعباس، در مقابل ساختمان فرمانداری در این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم پرداخت دستمزد آنها صورت گرفته است.

همچنین ایرنا از تجمع این کارگران در روز دوشنبه بیست و نهم آبان خبر داد. بر اساس این گزارش، حدود ۸۰ نفر از کارگران شرکت روی بندرعباس با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری، خواهان حل مسائل صنفی و مشکلات خود در این مجتمع شدند.

به گفته یکی از کارگران، شرکت یک ماه کار می کند و ده ماه تعطیل می شود. دلیل این تعطیلی نیز کمبود مواد اولیه اعلام شده و به بهانه تعطیلی، حقوق کارگران با تاخیر های طولانی مدت و به صورت حداقلی پرداخت می شود.

تجمع اعتراضی پرستاران در فسا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جمعی از پرستاران و کارکنان بیمارستان ولیعصر فسا، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این پرستاران در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه‌ تعرفه، کارانه و اضافه‌کاری آنها صورت گرفته است.

اعتصاب دانشجویان دانشگاه شریف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جمعی از دانشجویان دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف در حمایت از دانشجویان دانشگاه بهشتی در این دانشگاه، دست به اعتصاب زدند.

تجمع اعتراضی پرستاران در رشت
به گزارش خبرگزاری دانشجو، روز سه شنبه سی ام آبان ۱۴۰۲، جمعی از پرستاران، در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت، دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است، تعداد سی تن از این پرستاران با در دست داشتن دست نوشته هایی اعتراضی با عناوین “اجرای فوق‌ العاده خاص، تعرفه و معوقات ۱۶ ماهه” خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی پرستاران در سنندج
به گزارش ایلنا، روز سه شنبه سی ام آبان ۱۴۰۲، جمعی از پرستاران بیمارستان بعثت در سنندج، در محوطه این بیمارستان، دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به اجرایی نشدن تعرفه گذاری عادلانه و برآورده نشدن حق و حقوق مزدی این پرستاران صورت گرفت.

اعتصاب دانشجویان دانشگاه “شهید بهشتی”
به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز سه شنبه سی ام آبان ۱۴۰۲، شماری از دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه “شهید بهشتی” در اعتراض به ایجاد فضای امنیتی و حمله غیرقانونی کارمندان حراست به دانشجویان و کلاس درس با عدم حضور و تحریم کلاسها در این دانشگاه دست به اعتصاب زدند.

براساس این گزارش، روز دوشنبه بیست و نهم آبان، “تعدادی از نیروهای حراست فیزیکی دانشگاه به کتابخانه و کلاس‌ های درس دانشکده روانشناسی حمله کرده و زمانی که استاد مشغول تدریس بوده کارت دانشجویان دختر که مقنعه از سرشان افتاده بود را ضبط کردند.”

تجمع اعتراضی پرستاران در صومعه‌ سرا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از پرستاران و کادر درمان بیمارستان “امام خمینی” صومعه‌ سرا واقع در استان گیلان، دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی انبارداران صنف ضایعات در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه سی ام آبان ۱۴۰۲، جمعی از انبارداران صنف ضایعات در اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به پلمب انبار های خرید ضایعات صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ نوامبر  ۲۰۲۳