شبکه تامین مالی نهادهای نظامی رژیم ایران تحریم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهار‌شنبه هشتم آذر، اعلام کرد که «شبکه‌های بزرگی» که امور مالی نظامی رژیم ایران را تسهیل می‌کنند، هدف قرار داده است.

به گزارش صدای آمریکا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، «اوفک»، بیش از ۲۰ شخص و سازمان را به دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل امور مالی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، و نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرد.

این وزارت‌خانه افزود که جهوری اسلامی برای تامین مالی «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه از جمله حماس و حزب الله» میلیاردها دلار از طریق فروش کالا به دست می‌‌آورد.

این بیانیه می‌گوید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، و نیروی قدس سپاه از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران مستقر در خارج در زمینه «فعالیت‌های تجاری غیرقانونی» و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، می‌گوید نیروی قدس سپاه پاسداران، و وزارت دفاع جمهوری اسلامی با مشارکت در طرح‌ها و نقشه‌‌های غیرقانونی مالی، بودجه «دامن زدن به درگیری و گسترش وحشت در سراسر منطقه» را تامین می‌کنند و به این کار ادامه می‌دهند.

به گفته او، ایالات متحده همچنان متعهد به افشای عناصر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و شرکای همدست آن در خارج از ایران است تا «این منبع حیاتی» مالی را مختل کند.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۳۰ نوامبر  ۲۰۲۳