برگزاری تجمع اعتراضی

روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، گروهی از کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، جمعی از کارگران شرکت پالایش نفت آبادان در مقابل درب اصلی این شرکت و جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب اهواز در مقابل ساختمان استانداری این شهر با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته شماری از کارکنان شهرداری مراغه، در سالن اجتماعات این شهرداری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض خواستار “حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی” شدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت پالایش نفت آبادان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت پالایش نفت آبادان، در مقابل درب اصلی این شرکت، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض خواستار “تبدیل وضعیت خود از ارکان ثالث به قراردادی معین” هستد.

همچنین “بهره مندی از نفت کارت، حق شیفت و اضافه کار، پاداش، امتیاز مسکن، باشگاه های ورزشگاه و استخرها” از دیگر مطالبات این کارگران به شمار می آید.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب در اهواز
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۴۰۲، جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب در اهواز، در مقابل ساختمان استانداری این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران که به صورت “قرارداد درصدی” زیر نظر پیمانکار در شرکت آب وفاضلاب اهواز مشغول به کار هستند، در اعتراض به حداقل حقوق دریافتی آنها صورت گرفته است.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: “ماهانه مبلغی نزدیک به حداقل حقوق دریافت میکنیم که کفاف معاش زندگی‌ ما را نمی‌ دهد. همچنین جدا از همه مشکلات، پیمانکار بخشی از همین حداقل دستمزد را نیز در هر ماه کم می‌ کند.”

این کارگر ضمن بیان اینکه “خواستار انعقاد قرارداد قانونی کار با کارفرما هستیم” در ادامه افزود: “طی ما‌ه های گذشته دریافتی تعدادی از همکاران یک تا سه میلیون تومان بوده که آن هم با تاخیر چند ماهه پرداخت شده است.”

تجمع اعتراضی کارکنان شهرداری در مراغه
به گزارش فارس، روز سه شنبه چهاردهم آذر ۱۴۰۲، شماری از کارکنان شهرداری مراغه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در سالن اجتماعات این شهرداری، دست به تجمع زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ دسامبر ۲۰۲۳