برگزاری تجمع اعتراضی

روز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه، گروهی از بازنشستگان صنعت نفت در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اصفهان، شماری از شهروندان شهرک جوپارستان واقع در شهر جوپار در مقابل ساختمان استانداری کرمان، جمعی از شهروندان سی سخت در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دنا و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان به نبود آب لوله کشی در شهرک معترض هستند و می گویند: سی سال است که بیش از ۸۰۰ نفر پروانه ساختمانی گرفته و در شهرک ساخت و ساز انجام داده اند. از این تعداد ۳۴۰ نفر پایان کار گرفته‌ و با خرید تانکر آب غیر بهداشتی، زندگی خود را در این شهرک شروع کرده که این افراد بعد از مدتی به دلیل تحمل سختی، بیماری و نبود آب شرب مجبور به ترک خانه‌ های خود از این شهرک شده اند.

به گفته‌ این شهروندان، امروز سومین تجمع در اعتراض به وضعیت شهرک و نبود آب لوله‌ کشی برگزار شد و تاکنون استاندار هیچ حمایتی انجام نداده و حاضر به درخواست راهکار هم از ابفا و آب منطقه‌ ای نیست.

این شهروندان در ادامه اظهار کردند: در همین شهر جوپار، چندین شهرک در سالهای اخیر ساخته شده که به آنها آب داده شده است. در این مدت هیچ مسئولی از شهرک دیدن نکرده است، نه جدول‌ گذاری و نه حتی آسفالت‌ ریزی شده است. شهرک ما نه پارک دارد و نه فضای سبز و مشخص نیست شهرداری پول پروانه ساخت را کجا خرج می‌ کند.

تجمع اعتراضی شهروندان سی سخت در شهرستان دنا
به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر ۱۴۰۲، جمعی از شهروندان سی سخت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دنا دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به منحل نشدن شورای اسلامی شهر سی سخت صورت گرفته است.

به گفته آنها، انحلال شورای اسلامی سی سخت به عنوان یک نهاد قانونی به روند توسعه این شهر ۱۰ هزار نفری آسیب می زند.

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت نفت در اصفهان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان صنعت نفت در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اصفهان تجمع برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به ادغام این صندوق در سایر صندوق های بازنشستگی صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳