دستکم ۲۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه چهارم دیماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل و محل ساختمان های این شرکت در شهرهای کرمانشاه، سنندج، تبریز، اهواز، مریوان، اصفهان، اردبیل، شهرکرد، رشت، ارومیه، اراک، شیراز، همدان، خرم آباد، زنجان، ساری، بیجار، کرمان، بندرعباس، نهاوند و گروهی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، صنایع فولاد و مخابرات در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران، جمعی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی در ایلام، شماری از پرستاران بیمارستان مهدیه تهران در محوطه این بیمارستان و گروهی از بازنشستگان فرهنگی در تهران، قزوین و ساری با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز برای سومین روز متوالی از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و دست به تجمع زدند. همچنین روز جاری شماری از معلمان خرید خدمت از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در مقابل ساختمان استانداری یزد دست به تجمع و اعتصاب زدند. روز گذشته نیز بازنشستگان وزارت نفت در اهواز در مقابل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به اعتراض پرداختند.

“رفع محدودیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار همکاران اخراج شده قبلی، همسان سازی دستمزدها برابر با کارگران شرکتهای فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌ بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فعلی و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی” از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای محتلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه چهارم دیماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گیلان، آذربایجان غربی، مرکزی، فارس، همدان، لرستان، زنجان، مازندران و هرمزگان دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل و محل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای کرمانشاه، سنندج، تبریز، اهواز، مریوان، اصفهان، اردبیل، شهرکرد، رشت، ارومیه، اراک، شیراز، همدان، خرم آباد، زنجان، ساری، بیجار، بندرعباس و نهاوند برگزار شد.

ایلنا نیز از تجمع بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان این شرکت در کرمان خبر داد.

همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، صنایع فولاد و مخابرات در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران خبر داد.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود هستند.

این بازنشستگان همچنین به‌ عدم پرداخت رفاهیات و خوار و بار، مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و افزایش سهم پرداختی بیمه‌ خود معترض هستند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در ایلام
به گزارش ایلنا، امروز جمعی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی در ایلام دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به عدم اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفت.

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان مهدیه در تهران
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه چهارم دیماه، شماری از پرستاران شاغل در بیمارستان مهدیه تهران در محوطه این بیمارستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از پرستاران آمده است: ما نسبت به کارانه‌ های ناچیز، عدم اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و اضافه کاری اجباری و ارزان اعتراض داریم. اضافه‌کار سخت پرستاری با ساعتی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان شبیه بیگاری است؛ باید معادلات مزدی پرستاران کشور تغییر کند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز جمعی از بازنشستگان فرهنگی استان های تهران و قزوین دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های سازمان برنامه و بودجه در تهران و قزوین برگزار شد.

همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع بازنشستگان فرهنگی در ساری خبر داد.

این تجمعات در اعتراض به عدم اجرای قانون همسان سازی و وضعیت معیشتی بازنشستگان صورت گرفت.

تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت در یزد
به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲، شماری از معلمان خرید خدمت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در مقابل ساختمان استانداری یزد دست به تجمع و اعتصاب زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان وزارت نفت در اهواز
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز یکشنبه سوم دی ماه، جمعی از بازنشستگان وزارت نفت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به “ادغام صندوق کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت با صندوق تامین اجتماعی” صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳