آلودگی هوا ۱۳۲ هزار نفر را در ۹ ماه اول سال راهی بیمارستان‌های خوزستان کرد

یکی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز یکشنبه اعلام کرد که طی ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۳۲ هزار نفر در استان خوزستان بر اثر آلودگی هوا روانه مراکز درمانی شدند.

میثم معزی در اظهارات خود از افزایش ۱۶ درصدی این آمار به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت که شمار کسانی که طی ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند به ۱۳۲ هزار و ۲۹ نفر رسیده است، حال آن که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۳۱۷ نفر بود.

به گفته این مقام آموزشی و درمانی، تنها در آذر ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۹۴۲ بیمار قلبی و تنفسی غیرعفونی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که این آمار نیز در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر بود.

خوزستان طی سال‌های اخیر با بحران آلودگی هوا و ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کند که کیفیت زندگی در این استان استراتژیک ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داده به طوری که روزهای بسیاری در سال شاخص کیفیت هوای استان در دسته «هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی» بوده است.

یکی از آخرین گزارش‌ها در این باره اواخر آبان ماه منتشر شد که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرد طی ۲۴ ساعت دست‌کم ۵۰۰ نفر پس از اولین باران پاییزی در خوزستان دچار مشکلی تنفسی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳