برگزاری تجمعات اعتراضی

روز شنبه شانزدهم دی، گروهی از متقاضیان مسکن ملی در زنجان، جمعی از کارگران مجتمع فولاد پارس هفت تپه مقابل ساختمان فرمانداری شوش و شماری از کارگران پالایشگاه‌های گاز مجتمع گاز پارس جنوبی در محل کار خود با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین، روز گذشته جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات‌ قاره در مناطق عملیاتی بهرگان و لاوان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

علت تجمع این شهروندان، “بلاتکلیفی در تحویل آپارتمان ها علیرغم قول دولت برای تحویل آنها در طی دو سال و افزایش مبلغ میزان پرداختی این واحدها در هر دوره” عنوان شده است.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع فولاد پارس هفت تپه در شوش
به گزارش ایلنا، امروز شنبه شانزدهم دی، جمعی از کارگران مجتمع فولاد پارس هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نزدیک کردن حقوق کارگران این کارخانه به دیگر شرکت‌های فولادی هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات‌ قاره در مناطق عملیاتی بهرگان و لاوان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه پانزدهم دی ماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات‌ قاره در مناطق عملیاتی بهرگان و لاوان، با برگزاری تجمعات اعتراضی در محل کار خود خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

“حذف مدیران نالایق، حذف سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش ایلنا، امروز شنبه شانزدهم دی، شماری از کارگران پالایشگاه‌های گاز مجتمع گاز پارس جنوبی در محل کار خود تجمع کردند.

کارگران حاضر در تجمع میگویند: این تجمعات صنفی بوده و درخواست ما، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستمِ اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو – دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و در نهایت ساماندهی وضعیتِ رانندگان است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ ژانویه ۲۰۲۴