اوپنهایمر برنده جایزه بهترین فیلم گلدن‌گلوب شد

در جریان هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن‌گلوب که شامگاه یکشنبه در هتل هیلتون لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم اوپنهایمر و سریال تلویزیونی وراثت به بیشترین جوایز دست یافتند.

فیلم اوپنهایمر به عنوان «بهترین فیلم» معرفی شد و کریستوفر نولان، سازنده این فیلم، هم جایزه «بهترین کارگردانی» را دریافت کرد.

کیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور و لودویگ گورانسون نیز به خاطر نقش خود در فیلم اوپنهایمر به ترتیب به جوایز «بهترین بازیگر نقش اول مرد»، «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» و «بهترین موسیقی متن» دست یافتند.

جایزه «بهترین فیلمنامه» به نویسندگان آناتومی یک سقوط رسید

بهترین بازیگر نقش اول زن» و «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» هم به ترتیب به لیلی گلدستون و داوین جوی رندلف به خاطر بازی در فیلم‌های قاتلان ماه کامل و فیلم اضافی‌ها رسید.

در بخش تلویزیون، سریال وراثت محصول اچ‌بی‌او به عنوان «بهترین سریال» معرفی شد و سریال «باربی» که در ۹ رشته نامزد شده بود توانست تنها در دو رشته برنده شود.

جوایز تولیدات سینمایی و تلویزیونی گلدن‌گلوب هر ساله از سوی «انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود» برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ روزنامه لس‌‌آنجلس تایمز فاش کرد که در میان رای‌دهندگان این انجمن هیچ فرد سیاهپوستی حضور ندارد.

پس از آن نیز گزارش‌هایی درباره فساد و تبانی برگزارکنندگان گلدن‌گلوب با صاحبان برخی فیلم‌ها منتشر شد.

با افزایش فشارها و کناره‌گیری چند استودیو و انصراف شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی از پخش زنده مراسم، نهایتا مراسم گلدن‌گلوب در سال ۲۰۲۲ برگزار نشد.

به گفته هلن هونی، مدیر جدید «انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود»، در فهرست رای‌دهندگان این جوایز تغییراتی ایجاد شد و در حال حاضر ۳۰۰ رای‌دهنده این جوایز از ۷۵ کشور مختلف هستند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۸ ژانویه ۲۰۲۴