دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران شرکت فن آوری فراساحلی دلتا

دوشنبه هجدهم دی، جمعی از خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی در محل سقوط این هواپیما در شاهدشهر، شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان اداره کل بهزیستی در کرمانشاه، گروهی از خانواده های بیماران در مقابل وزارت بهداشت در تهران، گروهی از کارگران معادن زغال سنگ طزره و شماری از کشاورزان در اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین روز جاری، جمعی از کارگران شرکت فن آوری فراساحلی دلتا در مکران چابهار دست به اعتصاب زدند. روز گذشته، شماری از کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی در مقابل ساختمان اداری این مجتمع و جمعی از نیروهای پشتیبانی و اداری ارکان ثالث در مقابل ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز دست به تجمع زدند. از سوی دیگر جمعی از اهالی روستای قره قشلاق با برگزار تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در نخستین ساعات هجدهم دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. پس از چند روز فرافکنی سرانجام، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه ای این واقعه را تایید کرده و مدعی شد که هدف گیری این هواپیما ناشی از خطای انسانی بوده است!

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه هجدهم دی ۱۴۰۲، شماری از کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی مطالباتشان در یکی از خیابان های این شهر تجمع کردند.

بر اساس ویدیویی که در این خصوص منتشر شده این شهروندان به عدم رعایت حق آبه زاینده رود معترض هستند.

تجمع شهروندان دارای معلولیت در شهرهای مختلف
به گزارش کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز دوشنبه هجدهم دی، شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان اداره کل بهزیستی در کرمانشاه و شماری از خانواده های بیماران در مقابل وزارت بهداشت در تهران تجمع برگزار کردند.

تجمع کارگران معادن زغال سنگ طزره
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه هجدهم دی ۱۴۰۲، شماری از کارگران معادن زغال سنگ طزره از زیرمجموعه واحد زغالسنگ البرز شرقی دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: برخلاف وعده‌ ای که مدیران معدن زغال سنگ البرز شرقی، در حضور برخی مسئولان برای افزایش حقوق‌ داده بودند، هنوز پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

وی افزود: مدیران شرکت زغال سنگ البرز شرقی وعده داده بودند همراه با حقوق آذرماه، افزایش حقوق برای همه کارگران اعمال می‌شود اما روز گذشته با دریافت حقوق آذر متوجه شدیم افزایش حقوقی برای کارگران صورت نگرفته است.

اعتصاب کارگران شرکت فن آوری فراساحلی دلتا در مکران چابهار
به گزارش حال وش، امروز دوشنبه هجدهم دی ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت فن آوری فراساحلی دلتا در مکران چابهار از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به معوقات مزدی از شهریورماه تاکنون صورت گرفت.

تجمع کارگران پالایشگاه‌های گاز مجتمع گاز پارس جنوبی و نیروهای پشتیبانی و اداری ارکان ثالث
به گزارش هرانا، روز یکشنبه هفدهم دی، شماری از کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان اداری این مجتمع دست به تجمع زدند.

همچنین جمعی از نیروهای پشتیبانی و اداری ارکان ثالث در مقابل ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود دشند.

تجمع اهالی روستای قره‌ قشلاق
به گزارش هرانا، جمعی از اهالی روستای قره قشلاق در مخالفت با تاسیس کارخانه در اراضی این روستا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دلیل مخالفت اهالی با تاسیس کارخانه نمک در اراضی این روستا احتمال بالای غیر قابل کشت شدن زمین های کشاورزی و نابودی مراتع و باغات و از بین رفتن محیط زیست منطقه به دنبال نفوذ پساب صنعتی به زمین ها و منابع آبی اطراف کارخانه است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ ژانویه ۲۰۲۴