دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه بیستم دی ماه، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، شماری از کارگران معدن زغال سنگ طزره در مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ البرز شرقی در شاهرود، جمعی از بازنشستگان فرهنگی در مقابل ساختمان برنامه و بودجه در تهران و گروهی از افراد دارای معلولیت در قم و کرمان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند. همچنین در روزهای گذشته، شماری از کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در مقابل ساختمان این شرکت در عسلویه و گروهی از افراد دارای معلولیت در مقابل سازمان بهزیستی در شوش و ساری دست به تجمع اعتراضی زدند.

از سوی دیگر، روز سه شنبه نوزدهم دی ماه، شماری از کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان در مقابل ساختمان این شرکت در عسلویه تجمع کردند.

کارکنان معترض خواستار “حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰” شدند.

تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره در شاهرود
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه بیستم دی ماه، شماری از کارگران معدن زغال سنگ طزره در سومین روز اعتراضات صنفی خود، در مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ البرز شرقی واقع در شاهرود تجمع کردند.

در این گزارش آمده است، علت اصلی اعتراض کارگران، بلاتکلیفی در مورد افزایش حقوق و نیز عدم اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل است. آنها خواهان بازنگری در این طرح و هماهنگی حقوق خود با کارگران دیگر شرکت‌های معدنی هستند. به گفته یکی از کارگران، طرح طبقه‌بندی مشاغل حدود ده سال پیش در این معدن اجرا شده، اما حقوق کارگران نسبت به سایر معادن زغال سنگ در سطح پایینی باقی مانده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی در تهران
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز چهارشنبه بیستم دی ماه، جمعی از بازنشستگان فرهنگی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، “ده‌ها نفر از معلمان مریوان، سروآباد و دیگر شهرها، به تهارن آمدند تا در تجمع اعتراضی نسبت به عدم پرداخت مانده پاداش و صدور حکم اصلاحیه رتبه بندی و پرداخت معوقات ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خود شرکت کنند.”

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، گروهی از افراد دارای معلولیت در قم، کرمان، شوش و ساری تجمع کردند.

امروز چهارشنبه بیستم دی ماه، تعدادی از این افراد در مقابل مجتمع ادارات استان قم، یک نفر در مقابل سازمان بهزیستی استان کرمان تجمع کردند.

از سوی دیگر، روز سه شنبه نوزدهم دی ماه، جمعی از این افراد، در مقابل سازمان بهزیستی و استانداری مازندران واقع در ساری و روز دوشنبه هجدهم دی ماه، اعضای موسسه ناشنوایان آوای مهر امید در اعتراض به عدم به مطالبات‌شان در مقابل اداره بهزیستی در شوش دست به تجمع زدند.

این افراد خواستار “اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان” شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴