میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی زندانی به حبس محکوم شد

دادگاه انقلاب تهران میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری این حکم را صادر کرده است.

رضا یونسی، فرزند میریوسف یونسی ضمن اعلام این خبر افزوده است که پدرش به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان به جلسه دادگاه برده نشد و قاضی نیز اجازه دفاع به وکلای او را نداد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میریوسف یونسی ۱۰ دی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. شش مأمور امنیتی لباس شخصی میریوسف یونسی را ۷ دی‌ماه سال گذشته در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت کردند.

على یونسى فرزند میریوسف یونسى، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است و در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد به مقام نخست دست یافت. او و امیرحسین مرادی دانشجوی بازداشتی دیگر دانشگاه شریف در فروردین ۱۳۹۹ بازداشت شدند و در حال حاضر در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

این دو دانشجو در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی پنج سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، این حکم را تأیید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس برای آن‌ها قابل اجرا خواهد بود.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴