دستکم بیست و چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه نهم بهمن ماه، جمعی بیماران فیبروز سیستیک ( cf)، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، تعدادی از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز، گروهی از مالباختگان شرکت «آمیتیس» در تهران و شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، زاهدان، بروجرد، خرم آباد، زنجان، شیراز، بندرعباس، کرمان، مریوان، بیجار و اراک با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته، شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال یک در مقابل ساختمان مرکزی راه آهن در عباس آباد تهران، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در سکوی نفتی سیری و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، زاهدان، بروجرد، خرم آباد، زنجان، شیراز، بندرعباس، کرمان، مریوان، بیجار و اراک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض” و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این معترضان برای سومین روز متوالی در مسیر این شرکت تا یکی از میادن شهر اهواز به تجمع پرداختند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود به خصوص در زمینه اجرای طرح طبقه‌ بندی و همسان سازی حقوق، شدند.

تجمع اعتراضی بیماران فیبروز سیستیک (cf) در تهران
به گزارش همشهری آنلاین، امروز دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲، جمعی بیماران فیبروز سیستیک ( cf)، در اعتراض به کمبود داروهای مورد نیازشان در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، دست به تجمع زدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این خصوص گفت: بیماران “سی‌ اف” داروهای مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از مهم ترین داروهایی که با کمبود مواجه شده شده پانکراتین است.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت «آمیتیس» در تهران
به گزارش بی بی سی، امروز دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از مالباختگان شرکت «آمیتیس»، با تجمع در مقابل دفتر رئیس قوه قضائیه در تهران خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در این گزارش آمده است: مدیر شرکت آمیتیس چهار سال پیش با وعده «سوددهی روزی یک درصد» از طریق «معاملات رمزارز» به اتهام «کلاهبرداری و دریافت سرمایه‌ های مردمی به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان» بازداشت شده و پرونده قضایی برای او ایجاد شده بود. این پرونده بیش از ۱۱ هزار مالباخته و ۲هزار شاکی دارد.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در سکوی نفتی سیری و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه فنی راه آهن شمال یک در تهران
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲، شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال یک، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مرکزی راه آهن در عباس آباد تهران، دست به تجمع زدند.

این کارگران در این خصوص گفتند: کارفرمای جدید در حالی اصرار به عقد قرارداد با کارگران دارد که برخی مفاد قرارداد تنظیم شده به ضرر کارگران است و باید اصلاح شود.

آنها با بیان اینکه کارگران با تصمیم مسئولان برای واگذاری دوباره ابنیه فنی ناحیه شمال یک از تراورس به بخش خصوص مخالف هستند افزودند: تراورس در حال واگذاری کامل به راه آهن و دولتی شدن است و در شرایط حاضر تغییر مجدد پیمانکار می‌تواند لطمات زیادی به کارگران شاغل و بازنشسته این محور وارد کند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴