سعید علیدادی، از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در سوریه در حمله هوایی منتسب به اسرائیل کشته شد

صبح جمعه۱۳ بهمن در حمله‌ای منتسب به اسرائیل به یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در سوریه، سعید علیدادی، از مستشاران نظامی سپاه کشته شد.

خبرگزاری دانشجو، وابسته به بسیج دانشجویی جمهوری اسلامی، نوشته است که علیدادی در پی حمله بامداد جمعه جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب دمشق، پایتحت سوریه، کشته شده است. هنوز مشخص نیست سعید علیدادی چه سمتی در سپاه پاسداران داشته است. صبح جمعه خبرگزاری دولت سوریه، «سانا» نوشته بود که ساعت ۴:۲۰ بامداد نقاطی در جنوب دمشق از سمت بلندی‌های جولان هدف حمله قرار گرفته است.

اسرائیل تاکنون به طور رسمی مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است. از زمان آغاز جنگ اسرائیل و غزه، حمله‌های اسرائیل و ایالات متحده به پایگاه‌های سپاه پاسداران در سوریه و همچنین حمله‌‌های نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به پایگاه‌های آمریکایی در خاورمیانه شدت گرفته است. در دی ماه سال جاری، اسرائیل با حمله به یک ساختمان در حومه دمشق، پنج عضو سپاه پاسداران را کشت.

پیش‌تر نیز در اوایل دی‌ماه رضی موسوی، از نیروهای با سابقه سپاه در سوریه در حمله اسرائیل به منطقه زینبیه در حومه دمشق کشته شده بود. خبرگزاری رویترز پنجشنبه گزارش کرده بود که سپاه پاسداران، در پی حمله‌های اسرائیل به سوریه، استقرار فرماندهان ارشد خود در سوریه را کاهش داده است و حضورش در آن منطقه را بیشتر با تکیه بر شبه نظامیان نیابتی ادامه خواهد داد.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۳ فوریه ۲۰۲۴