تهران؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت وحید بنی عامریان

وحید بنی عامریان، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد. بی خبری از وضعیت آقای بنی عامریان به افزایش نگرانی های خانواده وی منجر شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای بنی عامریان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “وحید اوایل دی ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و تا امروز پیگیری های مکرر خانواده وی از مراجع قضایی و امنیتی در خصوص سرنوشت او بی نتیجه مانده است. همچنین او تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.”
به گفته این منبع مطلع، “آقای بنی عامریان به بیماری‌ های سندروم روده تحریک پذیر، ضعف سیستم ایمنی بدن و عفونت حاد در مجاری تنفسی مبتلاست. وی هم اکنون از مصرف داروهای خود محروم مانده است. بی خبری از وضعیت سلامت و محل نگهداری وحید به افزایش نگرانی های خانواده منجر شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای بنی عامریان اطلاعی کسب نشده است.

وحید بنی عامریان پیشتر در اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در دو پرونده جداگانه توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به هجده سال حبس و تبعید محکوم شد. در نهایت وی در اسفند ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳ فوریه ۲۰۲۴