دستکم بیست تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه، گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه‌ پنجم واقع در فاز ۹ و ۱۰ منطقه پارس جنوبی در محل کار خود، شماری از کارگران روزمزد نیروگاه سد دز در اندیمشک و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای خوی، زنجان، سقز، قروه، بیجار، کرمان، تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، بندرعباس، مریوان و اراک با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز شنبه چهاردهم بهمن ماه تعدادی از کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان در مقابل این شرکت، دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای خوی، زنجان، سقز، قروه، بیجار، کرمان، تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، بندرعباس، مریوان و اراک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمیدیم” و “سازمان خیانت میکند وزیر حمایت میکند” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه‌ پنجم پارس جنوب
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه، گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه‌ پنجم واقع در فاز ۹ و ۱۰ منطقه پارس جنوبی، در اعتراض به عدم رسیدگی‌ به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران معترض خواستار “اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، تردد دو به دو (۱۴،۱۴) نیروی اداری و پشتیبانی، ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری” هستند.

تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه سد دز در اندیمشک
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه شانزدهم بهمن بهمن ۱۴۰۲، شماری از کارگران روزمزد نیروگاه سد دز در اندیمشک، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان برای چندمین روز متوالی در اعتراض به وضعیت بد معیشتی آنها صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است، علیرغم مشکلات معیشتی کارگران تاکنون هیچ یک از مسئولین شهر اندیمشک و استان خوزستان پاسخگوی مشکلات این کارگران نبوده است.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی هگمتانه در همدان

به گزارش هرانا، روز شنبه چهاردهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل این شرکت دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به معوقات مزدی پرداخت نشده و وضعیت بد معیشتی آنها صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، خبرگزاری ایلنا نیز روز جاری در گزارشی به مشکلات این کارگران پرداخته است.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: بیش از دویست کارگر در این مجتمع مشغول به کار هستند. بیشتر از یک هفته است که این کارگران در حال مطالبه‌ حقوق عقب مانده خود هستند ولی تاکنون مسئولان مربوطه پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ فوریه ۲۰۲۴