دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه هفدهم بهمن ماه، گروهی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز و یزد، شماری از پرسنل بیمارستان‌های شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر در مقابل دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر شماری از آهن فروشان و نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران و شماری از مالباختگان شرکت ریحان تاک در قزوین در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این استان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. علاوه بر این گروهی از شهروندان ساکن اراک، در خیابان های این شهر در اعتراض به آلودگی هوا دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

بر اساس گزارشات رسیده به هرانا، تجمع این شهروندان در اعتراض به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند که آلودگی هوا را در پی داشته، صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی اعتراضی مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی کشوری، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و استانداری در شهرهای کرمانشاه، اهواز و یزد تجمع کردند.

در جریان این تجمع معترضان شعارهایی از جمله “کو مهار تورم، دروغ نگید به مردم” و “ای دولت دروغگو حاصل وعده هات کو” سر دادند.

این افراد نسبت به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی خود معترض هستند.

تجمع اعتراضی آهن فروشان در تهران
به گزارش دیده بان ایران، امروز سه شنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از آهن فروشان در تهران دست به تجمع زدند.

این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و عملکرد شهرداری منطقه ۲۰ تهران در مقابل ساختمان شورای شهر، با در دست داشتن پلاکارد دست به تجمع زدند.

آنها با در دست داشتن بنری از قوه قضاییه و شورای شهر تهران خواستار رسیدگی مطالباتشان شدند و آنان را به شرح زیر عنوان کرده اند:

“۱. اکنون پس از ۳۰ سال تاکنون پایان کار صادر نکرده

۲. هیچگونه خدماتی به مجتمع نداده ولی درخواست. ۵۰۰۰ میلیارد ریال عوارض نموده

شهرداری با خلاف شرع واقعی درخواست ۲ بار وجه زمین ۳۸ هکتار نموده است (۲۰۰۰۰ میلیارد ریال)”

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث وزارت نفت
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، جمعی از کارگران ارکان ثلث و پیمانکاری نفت به تهران آمدند و مقابل وزارتخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران قبل از هر چیز خواستار «حذف پیمانکار تامین نیروی انسانی» و برقراری عدالت در زیرمجموعه وزارت نفت شدند.

کارگران ارکان ثالث نفت، اجرای فاز دوم و اصلاحیه طرح طبقه بندی مشاغل با در نظر گرفتن عدالت در پرداخت بین همه کارکنان رسمی، ارکان ثالث و قراردادی، بهره‌مندی از بن کارت و نفت کارت و استفاده از خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه را از دیگر خواسته‌های خود عنوان کردند.

این کارگران می‌گویند باید عدالت در پرداخت مزد و مزایای مزدی برقرار شود؛ نباید یک کارگر ارکان ثالث یک‌سوم یک نیروی رسمی حقوق بگیرد و امید به آینده هم نداشته باشد.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت ریحان تاک در قزوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، از طرفی شماری از مالباختگان شرکت ریحان با برگزاری تجمعات اعتراضی مقابل دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، به عدم پیگیری قضایی شکایات خود اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی پرستاران علوم پزشکی آبادان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، شماری از پرسنل بیمارستان‌های شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر که در آستانه تبدیل وضعیت اخراج شده‌اند، با برپایی تجمع مقابل دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواهان رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شده‌اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ فوریه ۲۰۲۴