آبرام پیلی: ۴۵ سال پیش رژیمی در ایران مستقر شد که به جای صلح و رفاه در فکر خشونت و فساد است

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد وقوع انقلاب اسلامی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران حکومت استقرار یافته پس از این انقلاب را رژیمی خواند که به جای استقبال از صلح و رفاه، فقط خشونت و فساد در داخل و خارج از ایران به همراه داشته است.

آبرام پیلی در یک پیام ویدئویی که روز یکشنبه ۲۲ بهمن در حساب‌های وزارت خارجه آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «۴۵ سال پیش در چنین روزی انقلاب ایران منجر به استقرار رژیمی شد که بر ترس، خشونت و ستمگری استوار است».

او با اشاره به نقض آشکار و هر روزه حقوق بشر در قبال مخالفان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و اقلیت‌ها، خطاب به مردم ایران گفت: ایالات متحده به حمایت از شما و به همکاری با شرکای خود برای مقابله با حمایت رژیم از تروریسم ادامه خواهد داد.

آقای پیلی همچنین از جمهوری اسلامی به عنوان رژیمی یاد کرد که به جای تامین نیازهای مردم، پول آنها را صرف توسعه برنامه هسته‌ای و بی‌ثباتی در سراسر منطقه می‌کند.

این مقام ایالات متحده همچنین از «شجاعت و استقامت مردم ایران در برابر نظامی که آنها را سانسور، دستگیر، شکنجه و اعدام می‌کند» تمجید کرد.

تبلیغات حکومتی برای چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی از چند روز پیش گسترش یافته است.

با این حال شامگاه شنبه و همزمان با نورافشانی حکومتی، شماری از شهروندان شعارهای شبانه ضدحکومتی از قبیل «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» سر دادند.

همچنین شماری از شهروندان ایرانی در پایتخت ایالات متحده، روز شنبه با در دست داشتن تصاویر کشته‌شدگان اعتراضات زن زندگی آزادی تجمع کردند.

قرار است تجمعات مشابهی در برخی دیگر از شهرهای ایالات متحده و کانادا برگزار شود.

در همین حال رسانه‌های حکومتی در ایران تبلیغات گسترده‌ای را برای راهپیمایی حکومتی ۲۲ انجام داده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۱ فوریه ۲۰۲۴