دستکم نوزده تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه سی ام بهمن ماه، گروهی از مالباختگان شرکت آمیتیس در مقابل ساختمان دادگاه قدوسی تهران، شماری از کارکنان شرکت بهره برداری مترو در مقابل ساختمان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، گروهی از کارگران شرکت لیدوم آذرستان رژون صنعت شهرستان جاسک در محوطه این شرکت و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای قروه، بروجرد، ساری، سقز، ارومیه، مریوان، خرم آباد، بندرعباس، تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز و اراک با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع این مالباختگان در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده این شرکت در طی چهار سال گذشته صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در قروه، بروجرد، ساری، سقز، ارومیه، مریوان، خرم آباد، بندرعباس، تهران، کرمانشاه، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز و اراک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “اتحاد اتحاد علیه ظلم و فساد” و “اجرای آیین نامه حق مسلم ماست” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره برداری مترو در تهران
به گزارش امتداد، امروز دوشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری مترو، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت لیدوم آذرستان رژون صنعت در شهرستان جاسک
به گزارش حال وش، امروز دوشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت لیدوم آذرستان رژون صنعت در شهرستان جاسک، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محوطه این شرکت، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی سه ماهه خود توسط کارفرما صورت گرفته است.

در این گزارش و به گفته یکی از کارگران آمده است، بالغ بر ۵۰۰ نیروی شرکت به مدت سه ماه است که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده اند. علیرغم اعتراض کارگران و مشکلات معیشتی آنها همچنان هیچگونه اقدای توسط مسئولین شرکت صورت نگرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ فوریه ۲۰۲۴