برگزاری تجمع اعتراضی

سه شنبه یکم اسفندماه، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه و اهواز در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری و استانداری این شهر ها، گروهی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز، شماری از شهرواندان زابل در مقابل اداره برق این شهر و جمعی از افراد دارای معلولیت در نمایشگاه مطبوعات با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی حقوق و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز دست به تجمع زدند
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌ بندی مشاغل و همسان‌ سازی دستمزدهای آنها صورت گرفته است.

همچنین در این گزارش آمده است، روز دوشنبه سی ام بهمن ماه، پنج تن از کارکنان این شرکت در اعتراض به مسدود شدن کارت تردد خود، مقابل درب ورودی شرکت دست به تحصن زدند.

اعتراض جمعی از افراد دارای معلولیت در نمایشگاه مطبوعات
به گزارش انصاف نیوز، روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ۱۴۰۲، در نخستین روز نمایشگاه رسانه‌ های ایران، گروهی از معلولان با حضور در نمایشگاه و با در دست داشتن نوشته‌ هایی اعتراضی خواستار اجرای ماده بیست و هفتم قانون اساسی توسط دولت شدند. آنها با حضور در غرفه‌ برخی از رسانه‌ها تلاش کردند تا صدای خود را در رسانه‌های کشور انعکاس دهند.

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان بیان داشت که طبق قانون باید دستمزد مصوب سالانه به معلولان بسیار شدید پرداخت شود اما حتی حداقل دستمزد که ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان است را نیز پرداخت نمی کنند و فقط ۵ درصد یعنی ۲۷۳ هزار تومان پرداخت می کنند. اجرای این قانون شش سال به تعویق افتاده است و دولت بودجه کافی برای اجرای آن را دراختیار ندارد.

تجمع شماری از شهروندان زابل در مقابل اداره برق
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲، شماری از شهروندان زابل در اعتراض به صدور قبض های “نجومی” برق در مقابل این اداره تجمع کردند.

در این گزارش آمده است، تجمع این شهروندان در اعتراض به صدور قبض های “نجومی” برق توسط این اداره صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، در روزهای اخیر اهالی شهرستان سراوان نیز در اعتراض به صدور قبض های نجومی برق در مقابل این اداره تجمع کرده بودند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۱ فوریه ۲۰۲۴