نرگس منصوری، عضو زندانی سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران را در پرونده جدیدی به سه سال حبس محکوم کردند

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در پرونده جدیدی برای نرگس منصوری، عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این فعال مدنی ۴۶ ساله را به سه سال حبس دیگر محکوم کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این پرونده جدید در دوران حبس برای نرگس منصوری گشوده شده و او در آن به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است. حکم سه سال حبس ۲۵ بهمن به این فعال زندانی ابلاغ شده است. یک منبع نزدیک به خانواده منصوری به هرانا گفته است که او در دو ماه گذشته از تماس با خانواده محروم بوده است.

نرگس منصوری، از امضاکنندگان نامه ۱۴ کنشگر زن برای استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بود. ۱۴ فعال مدنی زن در ایران ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ با انتشار بیانیه‌ای خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شدند. آن‌ها در بیانیه خود نوشتند در اعتراض به آپارتاید جنسیتی که «حاصل نگاه مردسالارانه نظام فقاهتی است، علیه این نظام ضد زن که ارزش‌های انسانی ما را محو نموده است، به‌پاخاسته و خواستار گذار کامل از نظام جمهوری‌اسلامی و تدوین قانون اساسی جدیدی هستیم». شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، منصوری را آبان ۹۸ به شش سال زندان محکوم کرد. منصوری از اردیبهشت سال جاری پس از بازداشت مجدد در ابتدای ۱۴۰۱ به مرخصی برای درمان با وثیقه سه میلیارد تومانی رفته بود اما مأموران امنیتی او را ۱۰ آذر در خوی بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۴ فوریه ۲۰۲۴