زینب جلالیان: من به خاطر شما پشت میله‌های زندان می‌مانم و شما هم به خاطر من در این انتخابات فرمایشی شرکت نکنید

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد که ۱۶ سال تمام از عمرش را در زندان‌های جمهوری اسلامی حبس بوده است، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از مردم خواست «فقط یک روز در خانه بمانند».

او در پیامی که از دورن زندان ارسال کرد، نوشت: «من زینبم! زینب جلالیان، زن مبارز کُرد که ۱۶ سال است، نه! بگذارید دقیق‌تر بگویم، ۱۶ سال و ۴ روز است که پشت میله‌های زندان هستم. شانزده سال است که به خاطر آزادی و حقوق مردم سرزمینم پشت میله‌های زندان به سر می‌برم. دلم می‌خواهد بعد از ۱۶ سال اسارت تنها به خاطر آزادی، از شما مردم سرزمینم خواهشی کنم. همچون سال‌های گذشته سر صندق‌های رای نروید. مردم عزیز ایران، بخش کوچکی از شما ۴۴ سال است که به این حکومت ستمگر رای می‌دهید، به این امید که شرایط زندگی شما بهتر شود.

اما متاسفانه شاهد آن هستیم که شرایط زندگی هر روز بد و بدتر شده است. در بدتر بودن شرایط کشور همه شما مسئولید. مسئولید چون با رای دادن به این حکومت ستمگر عمر این ظالمان را زیاد می‌کنید. من به خاطر شما پشت میله‌های زندان می‌مانم و شما هم به خاطر من فقط یک روز در خانه‌های خود بمانید و در این انتخابات فرمایشی شرکت نکنید.»

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود. نهادهای حکومتی مشارکت در این انتخابات را ۳۰ درصد برآورد کرده‌اند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در یک بیانیه خواهان تحریم انتخابات شده است. یک حزب «اصلاح‌طلب» هم گفته است از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند. شورای اصلاح‌طلبان پیش از این گفته بود که امکان معرفی نامزد در حوزه انتخابیه تهران را ندارد اما مشخص نکرده بود که انتخابات را تحریم می‌کند یا نه.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۱ مارس ۲۰۲۴