دستکم ۲۳ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران در یک واحد صنعتی

روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه، شماری از شهروندان در شهرستان خاش، گروهی از کارکنان شرکت آبفای شوش در محوطه این شرکت و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای اهواز، اراک، رشت، تبریز، اصفهان، اردبیل، مریوان، سنندج، کرمانشاه، بندرعباس، شیراز، تهران، خرم آباد، قروه، ساری، بیجار، همدان، شهرکرد، بروجرد، ارومیه و زنجان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز جاری شماری از کارگران کارخانه “ام دی اف” هفت تپه از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در اهواز، اراک، رشت، تبریز، اصفهان، اردبیل، مریوان، سنندج، کرمانشاه، بندرعباس، شیراز، تهران، خرم آباد، قروه، ساری، بیجار، همدان، شهرکرد، بروجرد، ارومیه و زنجان برگزار شد.

در این گزارش بدون اشااره به هویت آنها به بازداشت چهار تن از این بازنشستگان در تجمع شیراز اشاره شده و آمده است: بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست” و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت آبفا در شوش

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه چهاردهم اسفندماه، شماری از کارکنان شرکت آبفای شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این شرکت، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، اعتراض این کارکنان به دلیل عدم پرداخت چندین ماه از حقوق آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی شهروندان در شهرستان خاش
به گزارش حال وش، امروز دوشنبه چهاردهم اسفند ۱۴۰۲، شماری از شهروندان در شهرستان خاش، در اعتراض به ممانعت نیروهای امنیتی از بازدید مولوی عبدالحمید از مناطق سیل زده، در این شهر با سر دادن شعارهایی اعتراضی دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است، تجمع این شهروندان در اعتراض به بازداشت فاروق اسماعیل زهی، فرزند عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و ممانعت نیروهای امنیتی از بازدید مولوی عبدالحمید از مناطق سیل زده صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران ام دی اف هفت تپه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از کارگران کارخانه ام دی اف هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۵ مارس۲۰۲۴