ساسان چمن‌آرا، هنرمند و فعال مدنی به سه ماه حبس محکوم شد

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، جلسه دادگاه این هنرمند کُرد در هفتەهای گذشتە برگزار و امروز شنبه ۱۹ اسفند، پس از احضار به دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام، صدور این حکم به صورت حضوری به وی ابلاغ شد.

در ادامه صدور احکام زندان و سایر مجازات‌های غیرانسانی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای معترضان بازداشت‌شده در جریان خیزش سراسری «زن، زندگی، آزادی»، ساسان چمن‌آرا، هنرمند و فعال مدنی اهل ایلام، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌ها و رسانه‌های معاند» به سه ماه حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، جلسه بازپرسی این فعال مدنی ۳۰ بهمن در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام برگزار و پس از صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی این شهر ارجاع شده بود.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه این هنرمند کُرد در هفتەهای گذشتە برگزار و امروز شنبه ۱۹ اسفند، پس از احضار به دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام، صدور این حکم به صورت حضوری به او ابلاغ شد.

ساسان چمن‌آرا ۲۷ دی سال جاری به دست نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. او در چهارم بهمن با پایان دوران بازجویی با قرار کفالت به صورت موقت از بازداشتگاه این نهاد امنیتی آزاد شد.

۱۶ مهرماه ۱۴۰۱، ساسان چمن‌آرا در حالی که برای یک مصاحبه کاری به تهران سفر کرده بود توسط نیروهای امنیتی در «بلوار ابوذر خیابان مسلم كوچە هانی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
پیش‌تر نیز شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرده بود که این هنرمند اهل ایلام در زمان بازداشت با ضربه باتوم مأموران امنیتی دچار پارگی رباط زانو شده است.

ساسان چمن‌آرا دی ۱۴۰۱ از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم به اتهام «اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این هنرمند چهارم بهمن همان سال با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۱۰ مارس۲۰۲۴