برگزاری دستکم ۹ تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران در دو واحد صنعتی

روز یکشنبه بیستم اسفندماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز، شوش، اراک و تبریز، جمعی از پرستاران بوشهر در مقابل یکی از مراکز درمانی این شهر، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان و قائمشهر و جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز جاری شماری از کارگران کارخانه کاشی تبریز و گروهی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه آذربایجان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این تجمعات در مقابل اداره کار شهرستان شوش، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه و سازمان تامین اجتماعی شهرهای اراک و اهواز به دلیل عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفت.

همچنین شورای بازنشستگان ایران از تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در سالن اجتماعات تامین اجتماعی تبریز خبر داد.

بازنشستگان با بیان اینکه باید مستمری‌ها به اندازه خط فقر واقعی افزایش یابد؛ تاکید کردند: واگذاری سهام پرسپولیس به تامین اجتماعی، خلاف منافع جمعی کارگران و بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی پرستاران در بوشهر
به گزارش اتحایه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیستم اسفند ۱۴۰۲، شماری از پرستاران در بوشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل یکی از مراکز درمانی این شهر دست به تجمع زدند.

تجمعات اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیستم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد با برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و قائمشهر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، تسریع در پرداخت کامل معوقات، بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن و همچنین افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ خود بر اساس نرخ تورم از جمله خواسته های آنان است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیستم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت تجمع کردند.

این کارکنان، برکناری مدیران نالایق، حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی و عدم ادغام و دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان را مطالبات خود بیان کردند.

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیستم اسفند ۱۴۰۲، شماری از کارگران کارخانه کاشی تبریز از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اقدام در اعتراض به حقوق معوقه این کارگران صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه آذربایجان
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه بیستم اسفند ۱۴۰۲، شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه آذربایجان با انتقاد از بندهایی از قرارداد کار جدید با پیمانکار، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌ آهن ناحیه آذربایجان، که سالها با یک پیمانکار همکاری دارند، به علت بندهای ناعادلانه در قرارداد جدید این پیمانکار اعتراض کرده و دست از کار کشیده‌ اند. یکی از کارگران اظهار داشته که مفاد قرارداد به ضرر آنهاست و نیاز به اصلاح دارد.

در این گزارش آمده است: آنها از شرکت راه‌ آهن به عنوان کارفرمای مادر، از استانداری و فرمانداری آذربایجان شرقی نیز درخواست پیگیری مسائل خود را دارند. اما تاکنون به مطالبات آنان رسیدگی نشده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۱ مارس۲۰۲۴