شکایت حسین رزاق از وزارت اطلاعات بابت ضرب و شتم و شکنجه

حسین رزاق فعال سیاسی محبوس در زندان اوین از چند مقام مسئول امنیتی و قضایی به دلیل ضرب و شتم خود در بند ۲۰۹ زندان اوین که متعلق به وزارت اطلاعات است، شکایت کرد.

رزاق در مدت ۱۹ ماه گذشته که برای تحمل حبس در زندان اوین بسر برده است بابت فعالیت‌هایش در زندان بصورت مکرر به بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات، منتقل شده که در یکی از این انتقال‌ها توسط ماموران اطلاعات، مورد ضرب و شتم شدید می‌گیرد.

شکایت حسین رزاق از برخی مسئولان و ماموران وزارت اطلاعات انجام شده که شامگاه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در بازداشتگاه ۲۰۹ پس از توهین و هتاکی، بصورت دسته جمعی او را مورد ضرب و شتم‌ شدید قرار دادند و برای ابراز ندامت تحت فشار گذاشتند‌.

ماموران بند امنیتی ۲۰۹ پس از ضرب و شتم حسین و در حالیکه دست‌ها و پاهای وی را از پشت و بصورت قپانی بهم زنجیر کرده بودند، برای چندین ساعت به حالتی که روی صورت افتاده بوده در کف هواخوری بازداشتگاه نگه میدارند تا به گفته‌ی آنها، متنبه شود. در طول این مدت نیز ماموران امنیتی با مراجعه مجدد به هواخوری، با هتاکی و ضرب و شتم دوباره، زنجیرهای او را محکم‌تر می‌کردند تا فشار بیشتری به او وارد شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که طبق نامه رسمی پزشکی قانونی تمامی ماموران امنیتی و مسئولان زندان از بیماری‌های جسمی و مشکلات فیزیکی رزاق مطلع شده بودند.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۱۷ مارس۲۰۲۴