برگزاری تجمعات اعتراضی

روز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه، شماری از کشاورزان در شهر اصفهان، تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین در مقابل استانداری زاهدان، جمعی از کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنج در مقابل جهاد کشاورزی این شهرستان و گروهی از کارگران شهرداری منطقه کوت عبدالله در مقابل استانداری اهواز، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع این کشاورزان در اعتراض به مشکلات آب و عدم رسیدگی و پاسخگویی مسئولان صورت گرفته است.

تجمع کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنج در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز چهاردهم فروردین ۱۴۰۳، کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنج در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی این شهرستان در استان کرمان تجمع کردند.

یک کشاورز در این رابطه گفت: “در حال برداشت گندم از مزارع هستیم که کاهش سهمیه سوخت باعث شده تا برداشت گندم به کندی انجام شود و متحمل پرداخت هزینه های بیشتر برای خرید سوخت در بازار آزاد هستیم”.

همچنین به گفته معترضین، جهاد کشاورزی به بهانه خیس بودن سیلوها، از تخلیه گندم ها در آن خودداری کرده است.

تجمع کارگران شهرداری کوت‌ عبدالله در اعتراض به معوقات مزدی
به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه کوت عبدالله اهواز صبح امروز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه، در اعتراض به‌ عدم دریافت حقوق بهمن و اسفند ماه سال گذشته، مقابل استانداری اهواز تجمع کردند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: “نه تنها حقوق دو ماه آخر سال قبل، بلکه ما به‌ التفاوت حقوق فروردین ۱۴۰۳ را نیز هنوز دریافت نکرده‌ایم. در حالی که کارمندان و کارگران ایثارگر حقوق و عیدی و رفاهیات خود را نیز دریافت کرده‌اند. در حال حاضر نه خرج خورد و خوراک داریم و نه دوا و درمان. این در حالی است که هیچ یک از مسئولین از پیمانکار گرفته تا شهردار پاسخگوی ما نیستند.

تجمع شماری از رانندگان خودروهای سنگین مقابل استانداری سیستان و بلوچستان در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت
به گزارش حال وش، امروز سه‌ شنبه چهاردهم فروردین ماه، شماری از رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل استانداری زاهدان تجمع کردند.

یکی از این معترضین در این خصوص گفت: چند ماه است که سوخت کامیون های کمپرسی را کم‌ کرده اند. از ۵ هزار لیتر سوخت ماشین سنگین به ۳۰۰ لیتر رسیدیم که فقط دو روز می توانیم کار کنیم و هیچ ارگان و مسئولی پاسخگو نیست. در تجمع قبلی که در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه سال گذشته در مقابل فرمانداری زاهدان برگزار شده بود، شخص فرماندار قول مساعدت و همکاری و‌ واریز سوخت را دادند ولی هیچ اقدامی نشد. شرکت نفت و راهداری نیز پاسخگو نیستند و هر یک دیگری را مسئول میدانند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳ آپریل ۲۰۲۴