دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد / اعتصاب کارگران کارخانه سیمان لردگان

دوشنبه بیستم فروردین ماه، شماری از کارمندان بهزیستی استان کردستان در شهرهای سنندج، مریوان، بانه و دیواندره، گروهی از پرستاران در شهرهای لامرد، یاسوج و شیراز و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای اهواز، تهران، اردبیل، خرم آباد و رشت با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز جاری، شماری از کارگران کارخانه سیمان لردگان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

تجمع این پرستاران در اعتراض به تعرفه ‌های پایین دستمزد، اضافه‌ کار اجباری پرستاری و عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در اهواز، تهران، اردبیل، خرم آباد و رشت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “اجرای آیین نامه حق مسلم ماست” و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی پرستاران در شیراز
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از پرستاران بیمارستان های شیراز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این پرستاران در اعتراض به تعرفه ‌های پایین و غیرواقعی، اضافه‌ کار اجباری پرستاری و وعده‌های توخالی مسئولان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان بهزیستی در استان کردستان
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه، شماری از کارمندان بهزیستی استان کردستان، با تجمع در محوطه ساختمان اداره بهزیستی در شهرهای سنندج، مریوان، بانه و دیواندره، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در این گزارش آمده است، این کارمندان طی چند روز گذشته و امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی، سطح پایین حقوق و مزایای خویش دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

پرستاران در یاسوج دست به تجمع زدند
به گزارش خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از پرستاران در یاسوج، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل بیمارستان شهید رجایی این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این پرستاران با برگزاری تجمع ضمن گلایه از عدم پرداخت معوقات یک ساله خود خواستار اجرای قانون تعرفه با ضریب سه و حذف اضافه کار اجباری شدند.

همچنین فعالیت نیروهای چارت بیمارستان در بخش‌ های ستادی و پر شدن این چارت‌ها بدون بازدهی در سطح عملیاتی از دیگر گلایه‌ های پرستاران در یاسوج بود.

اعتصاب کارگران کارخانه سیمان لردگان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از کارگران کارخانه سیمان لردگان برای دومین روز متوالی از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در محوطه این کارخانه دست به اعتصاب زدند.

در این گزارش، تبعیض، بی عدالتی و عدم پرداخت حقوق، دلیل این اعتصاب عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ آپریل ۲۰۲۴