درخواست حمله به پالایشگاه‌های ایران به تلافی حملات حوثی‌ها

رادیو فردا-لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه ایالات متحده، خواستار حمله نظامی آمریکا به تاسیسات نفتی ایران به تلافی حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی شد.

آقای گراهام روز شنبه ۲۳ شهریور با انتشار توئیت‌هایی به حملات پهپادی حوثی‌های یمن واکنش نشان داد و آن را نشانه‌ای از تلاش ایران برای «ویران کردن خاورمیانه» دانست.

وی ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به حمایت از حوثی‌ها نوشت: «حکومت ایران به صلح علاقه‌ای ندارد. آنها دنبال سلاح هسته‌ای و سلطه منطقه‌ای هستند».

این سناتور آمریکایی در ادامه نوشت: «اکنون زمان آن رسیده که ایالات متحده گزینه حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را در صورت ادامه رفتارهای تحریک‌آمیز و افزایش غنی‌سازی اورانیوم بررسی کند».

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم حکومت ایران را مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی دانسته است.

مایک پومپئو در توییتر خود نوشته است: تهران در پشت حدود ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی قرار دارد، این در حالی است که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند در حال توسل به دیپلماسی هستند. در میانه تمام درخواست‌ها برای کاهش تنش، ایران اکنون حمله بی‌سابقه‌ای به منبع تامین انرژی جهان انجام داده است. هیچ مدرکی و نشانه‌ای در دست نیست که این حملات از یمن صورت گرفته است.