دستکم پانزده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، تهران، اراک و کرمانشاه، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اهواز، اصفهان، تهران، دامغان، شاهرود و قائمشهر، گروهی از مالباختگان بازار فارکس در تهران و جمعی از دستفروشان میدان میوه و تره بار سنندج، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز گذشته شماری از شهروندان در مقابل فرمانداری شهرستان سرباز و جمعی از معترضان در محور جاده جابوز به بردسکن، دست به تجمع زدند.

آنها که خواستار برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی هستند؛ مهم‌ترین انتقاد خود را اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی عنوان کردند و افزودند: امسال الزامات قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشد؛ در حال حاضر، دریافتی بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سال جدید، یک‌سوم خط فقر است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل دفاتر این صنف در شهرهای اهواز و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ایلنا نیز از تجمع شماری از این بازنشستگان در شهرهای در تهران، دامغان، شاهرود و قائمشهر خبر داد و مطالبات آنها را ” اصلاح همسان‌سازی سال ۹۹ و اجرای بند یک صورت‌جلسه‎ی ۱۵ مهر ۱۴۰۲”، عنوان کرد.

تجمع اعتراضی مالباختگان بازار فارکس در تهران
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از مالباختگان بازار فارکس، با تجمع در دفتر قضایی واقع در خیابان انقلاب تهران، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این شهروندان که مالباختگان صفحه اینستاگرامی “کافیکس” متعلق به “وحید کاردانیان” هستند با برگزاری تجمع اعتراضی،خواستگار رسیدگی فوری مقامات عالی رتبه کشور، به ویژه رئیس قوه قضاییه و فرماندهی کل نیروی انتظامی به پرونده کلاهبرداری چند میلیاردی این صفحه اینستاگرامی شدند.

تجمع اعتراضی دستفروشان میدان میوه و تره بار در سنندج
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از دستفروشان میدان میوه و تره بار سنندج در اعتراض به ممنوعیت فعالیتشان توسط شهرداری، دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از این شهروندان؛ ممانعت از فعالیت آنها به دلیل تغییر فضای این میدان صورت گرفته است. این اقدام منجر به بیکاری دستفروشان شده است.

تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در شهرستان سرباز
به گزارش حال وش، روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از شهروندان شهرستان سرباز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مشکلات شهروندان در این شهرستان بسیار جدی و گسترده هستند. از جمله بزرگترین مشکلات مربوط به بخش پزشکی است، زیرا عدم دسترسی به خدمات پزشکی و عدم وجود تجهیزات اساسی مانند سونوگرافی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است. عدم وجود پزشک سونوگرافی در شهرستان و نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر برای انجام این تست، به همراه هزینه‌های بالایی که باید بابت این مراجعات پرداخت شود، برای مردم بسیار دشوار و غیرقابل تحمل است. علاوه بر مشکلات در بخش پزشکی، کمبود گاز و سوخت نیز یکی از مسائل اساسی در شهرستان است که به طور مستمر برای ساکنان آن رخ می‌دهد.

تجمع اعتراضی شهروندان در بردسکن
به گزارش ایلنا، روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از شهروندان در محور جاده جابوز به بردسکن دست به تجمع زدند.

در پی تصادفات متعدد در محور بردسکن به خلیل آباد، از ابتدای سال تاکنون، پنج نفر کشته شده اند و شهروندان با این تجمع، اعتراض خود را نسبت به بلا تکلیف ماندن دو بانده شدن محور خلیل آباد به بردسکن نشان دادند.

فرماندار بردسکن در این خصوص اظهار کرد: در پی تصادف اخیر که به کشته شدن سه نفر در تقاطع روستای جابوز و علی آباد کشمر در محور بردسکن به خلیل‌آباد منجر شد، استاندار خراسان رضوی برای تعیین تکلیف پروژه باند دوم این محور دستور ویژه صادر کرده است.

علی دهقان زاده با تاکید بر دستور ویژه استاندار خراسان رضوی در خصوص تعیین تکلیف جاده بردسکن به خلیل آباد گفت: می‌طلبد هرچه سریعتر اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به این مهم ورود پیدا کند.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه متاسفانه هیچ یک از راه‌های مواصلاتی شهرستان بردسکن مناسب نیست، افزود: این جاده معروف به “گذرگاه خونین” است. بردسکن در دروازه خراسان رضوی واقع شده و به عنوان کریدور جنوب به شمال است. با وجود اینکه قریب به بیست سال از عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد، هنوز در حوزه محورهای مواصلاتی شهرستان بردسکن حتی یک کیلومتر راه دو بانده اجرا نشده است؛ وضعیت باند دوم این جاده نیز باید تعیین تکلیف شود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۳ می ۲۰۲۴