بازداشت فرنگیس فتحی و اکرم کوخیان توسط نیروهای لباس‌‌شخصی در ملکان

«فرنگیس فتحی» و «اکرم کوخیان»، روز یکشنبه ۲۳اردیبهشت۱۴۰۳ توسط نیروهای لباس‌شخصی در منزل شخصی‌ خود در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شدند.

براساس گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، نیروهای لباس شخصی با حمله به منزل شخصی این خانواده در شهرک ولیعصر ملکان، در و شیشه‌های خانه را شکسته و پس از پاشیدن اسپری فلفل به‌صورت این مادر و دختر، آن‌ها را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

لباس‌شخصی‌ها همچنین پس از تفتیش منزل اقدام به توقیف خودرو سمند، موبایل و کیس کامپیوتر خانواده کرده‌اند. فرنگیس فتحی ۶۸ سال دارد و از فشار خون رنج می‌برد و اکرم کوخیان نیز، ۴۶ ساله است.

«مهدی کوخیان»، فرزند این خانواده که در آلمان به سر می‌برد، به انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران «آداپ» گفته ماموران امنیتی ایران از طریق این بازداشت‌ها و آزار و اذیت‌ها سعی دارند او را تحت‌فشار قرار دهند تا از فعالیت‌هایش در راستای دموکراسی خواهی و حقوق اتنیکی آذربایجانی‌ها در ایران دست بردارد.

به گفته او این بازداشت خودسرانه پس از آن صورت می‌گیرد که او از طریق کانال تلگرامی و اینستاگرامی «شهرخبر ملکان» در هماهنگی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در ملکان و چند شهر اطراف نقش مهمی ایفا کرد.

در جریان تظاهرات سال ۱۴۰۱ در شهر ملکان که شهری کوچک در آذربایجان شرقی است، ده‌ها تن بازداشت شده بودند.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۱۳ می ۲۰۲۴