پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

پرسپولیس در آخرین بازی خود در لیگ برتر فوتبال ایران با یک گل مس رفسنجان را در ورشگاه آزادی شکست داد و در حضور حدود ۶۰ هزار تماشاگر قهرمان شد.

این بازی که روز شنبه ۱۲ خرداد برگزار شد، تا دقیقه ۸۶ بدون گل بود اما گئورگی گولسیانی، بازیکن گرجستانی پرسپولیس، سانتر وحید امیری را با ضربه سر به تور رساند.

به این ترتیب پرسپولیس برای شانزدهمین بار صاحب عنوان قهرمانی لیگ فوتبال ایران شد.

در بازی همزمان، استقلال هرچند با دو گل نیمه اول مهرداد محمدی پیکان را شکست داد، اما در نهایت با یک امتیاز اختلاف در رده دوم ایستاد.

پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا در نیمه دوم فصل اخیر به قهرمانی رسید، در حالی که تا هفته بیست و هشتم رنگ صدر جدول را ندیده بود، اما تساوی استقلال با نساجی مازندران در آن هفته زمینه‌ساز قهرمانی پرسپولیس شد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس، با لباسی منقش به عکس یحیی گل‌محمدی در جشن قهرمانی حاضر شد. او در مصاحبه تلویزیونی نیز نخستین جمله‌اش را به تجلیل از گل‌محمدی اختصاص داد.

اوسمار پس از جدایی گل‌محمدی و پاسخ منفی برانکو ایوانکوویچ، اولین سرمربی برزیلی در تاریخ پرسپولیس شد.

بازی استقلال با پیکان در استادیوم دستگردی شهرک اکباتان و در شرایط امنیتی و بدون تماشاگر برگزار شد و به گزارش رسانه‌های ایران حدود ۸۰ تماشاگر با ارائه شماره ملی توسط باشگاه استقلال اجازه حضور در ورزشگاه را به دست آوردند.

پیکان با شکست مقابل استقلال و با توجه به برد استقلال خوزستان برابر هوادار و پیروزی فولاد خوزستان بر نساجی مازندران، در کنار صنعت نفت آبادان به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

آبادانی‌ها که هفته گذشته سقوط‌شان قطعی شده بود، در هفته آخر هم سه بر صفر بازی را به تراکتور واگذار کردند.

سپاهان نیز با برد چهار بر یک مقابل شمس‌ آذر قزوین لیک را با مقام سوم به پایان برد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲ جون ۲۰۲۴