دستکم سیزده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه سیزدهم خردادماه، شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در محوطه این شرکت، گروهی از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز و همچنین در محوطه یکی از مناطق نفت خیز جنوب، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، تهران و اهواز، شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای تهران، شوش، کرمانشاه و اهواز، گروهی از پاکبان‌ها در مقابل شهرداری بندرعباس، شماری از صیادان، لنج‌داران و ماهی‌ فروشان در مقابل استانداری بوشهر و همچنین جمعی از بازنشستگان معادن زغال‌سنگ کرمان در این شهر، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

“اجرای طرح ساماندهی نیروهای شرکتی، اجرای عدالت در پرداخت ها، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای فصلی امور ورزش نفت و گاز گچساران با سابقه بالای ۱۵ سال از فصلی به ثابت” از جمله مطالبات نیروهای معترض حاضر در این تجمع است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز و یکی از مناطق نفت خیز جنوب با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

ایلنا در خصوص مطالبات معترضان نوشت: آنها خواستار حذف کامل شرکت‌های پیمانکاری، اجرای کامل فاز دوم طرح طبقه‌بندی مشاغل، تخصیص بدون تبعیض بن‌کارت و مزایای مزدی و بهبود وضعیت شغلی خود شدند. یکی از کارگران اظهار داشت که تبعیض و بی‌عدالتی طولانی‌مدت باعث کاهش انگیزه و بهره‌وری آنها شده و پرسید چرا ثمرات کارشان نصیب دیگران می‌شود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان، تهران و اهواز تجمع کردند.

بازنشستگان صنایع فولاد اعتراضات خود را به دلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان اعلام کردند. این تجمعات برای “اجرای بند یک صورتجلسه ۱۵ مهر ماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن و افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ خود بر اساس نرخ تورم” برگزار شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان‌های سازمان تأمین اجتماعی در کرمانشاه، تهران، اهواز و شوش تجمع کردند.

در گزارش ایلنا در خصوص این تجمعات آمده است که بازنشستگان خواستار ترمیم مستمری‌ها براساس خط فقر و هزینه‌های زندگی و ارائه خدمات درمانی رایگان شدند و اعلام کردند که باید در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

تجمع اعتراضی پاکبانان در بندرعباس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، شماری از پاکبان‌های شهر بندرعباس در یک تجمع اعتراضی در مقابل شهرداری این شهر خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع به دلیل عدم دریافت حقوق و مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی صیادان، لنجداران و ماهی فروشان در بوشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از صیادان، لنج‌داران و ماهی‌فروشان در مقابل استانداری بوشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این اعتراض به دلیل افزایش ۱۰۰درصدی قیمت یخ صورت گرفته است. قیمتی که از ۲۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. با افزایش صد درصدی نسبت به سال گذشته، هر سفر هفت روزه یک لنج صیادی با هزینه ۲۲ میلیون تومان برای یخ مواجه می‌شود که موجب نارضایتی و نگرانی این اعضای جامعه شده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت معادن زغال سنگ کرمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اجرای بند یک صورت جلسه مهرماه سال ۱۴۰۲، اجرای طرح پیشنهادی کارگروه و حذف سقف حقوقی از جمله مطالباتی است که این بازنشسته ها پیگیر آن هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳ ژوئن ۲۰۲۴