دومین حمله هوایی اسرائیل به سوریه طی کمتر از یک هفته «چندین کشته» بر جای گذاشت

رسانه‌های دولتی سوریه بامداد دوشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش دادند که حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در نزدیکی شهر حلب چندین کشته بر جای گذاشت، رخدادی که دومین حمله از این نوع به سوریه طی کمتر از یک هفته محسوب می‌شود.

به گفته این منابع نظامی، حملات هوایی حدود ۱۲:۲۰ بامداد دوشنبه صورت گرفت و این حملات «منجر به تلفات انسانی و خسارات مادی شد».

رسانه‌های سوریه جزییات بیشتری درباره این رخداد ارائه نکرده‌اند و مشخص نیست که دقیقا چه نقاطی در نزدیکی حلب هدف حملات هوایی منسوب به اسرائیل قرار گرفته است. اما گروه اپوزیسیون «ناظر حقوق بشر در سوریه» می‌گوید که این حملات به نقاطی در شهرک حیان، واقع در شمال حلب، انجام شده و در نتیجه آن ۱۲ نفر از شبه‌نظامیان هوادار ایران کشته شده‌اند.

گروه «ناظر حقوق بشر در سوریه» در بریتانیا مستقر است، اما به گفته خبرگزاری فرانسه، این گروه با شبکه گسترده‌ای از منابع خبری در داخل خاک سوریه در ارتباط است.

گزارش این گروه می‌گوید که حملات بامداد دوشنبه اسرائیل منجر به انفجارهای مهیبی در یک کارخانه شده و گروه‌های امدادی و آتش‌نشان‌ها برای نجات مجروحان و مهار آتش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

دولت سوریه روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که اسرائیل با حمله به مناطق مرکزی این کشور و همچنین شهر ساحلی بانیاس یک کودک را کشت و ده‌ها نفر را نیز زخمی کرد.

اسرائیل از زمان جنگ داخلی سوریه تاکنون صدها بار نقاط مختلف خاک این کشور را هدف حملات هوایی خود قرار داده و هدف از این حملات را نیز رفع تهدیدات ایران عنوان کرده است.

حمله هوایی منسوب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین به کشته شدن شماری از نیروهای نظامی ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، انجامید.

ایران به تلافی این رخداد در نیمه شب ۲۵ فروردین حملات پهپادی و موشکی بی‌سابقه‌ای را به خاک اسرائیل انجام داد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۳ ژوئن ۲۰۲۴