فرمانده سپاه پاسداران: ازدواج و فرزندآوری در سپاه تغییر کرده است

فرمانده سپاه پاسداران ترویج فرهنگ «فرزند کمتر٬ زندگی بهتر» را یک توطئه شیطانی قلمداد کرد و گفت:« فرزند کمتر زندگی بهتر یک شعار شیطانی بود و متاسفانه عده‌ای هم از این شعار پیروی کردند و بهترین امر به معروف،‌ امر به ازدواج و فرزندآوری است. امروز فرماندهان توجه خوبی به این امر دارند و هر جا فرماندهان به امری توجه کردند آن موضوع با موفقیت همراه بوده است. ما هم تلاش می کنیم امکاناتی فراهم کنیم تا زندگی نیروها بهتر شود.»

به گزارش «تسنیم»٬ «حسین سلامی»، شعارهای کاهش جمعیت را به اشتباه خواند و تاکید کرد که «با ژرف اندیشی رهبر انقلاب این توطئه شناسایی شد و این روند معکوس شده است تا کشور از اضمحلال اجتماعی نجات پیدا کند.»

او در همایش جوانی جمعیت با اعلام اینکه جامعه پیر آسیب پذیر و شکست پذیر است، افزود:« اگر نرخ رشد جمعیت جنبه تصاعدی پیدا نکند پیر خواهد شد و جامعه پیر محکوم به فنا است. وقتی جامعه جوان باشد همه نشاط دارند و جامعه استحکام پیدا می‌کند.»

سلامی تاکید کرد:«مردم هم آگاه شده‌اند و همه این حقیقت را درک می‌کنند که بقا یک جامعه در همین جوان شدن جامعه است. سپاه هم باید در این امر مهم پرچمدار باشد و این امر مهم موجب شده ازدواج و فرزند آوری در سپاه به شکل محسوسی در طول یک سال تغییر کند.»

گفتنی است مسئولان در جمهوری اسلامی در سالهای اخیر تلاش کرده‌اند با دادن امتیازاتی خانواده‌ها را به فرزندآوری بیشتر ترغیب کنند. امتیازاتی همچون پرداخت زمین یا تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی٬ اعطای تسهیلات برای دانشجویان متاهل٬ اعطای امتیازات برای ثبت نام خودرو به مادران با تولد فرزند دوم و ۳ برابر شدن یارانه و جذب نیروهای متأهل در دستگاه‌ها از جمله این سیاست‌هاست که به گفته کارشناسان به دلیل بحران اقتصادی در ایران اعمال این سیاست‌ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۹ ژوئن ۲۰۲۴