دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه بیست و هفتم خردادماه، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و تهران، شماری از کارکنان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در تبریز و همچنین جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان و اهواز، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان در اعتراض به وضعیت نامطلوب معیشتی خود تجمع کرده‌اند و خواستار بازبینی مستمری‌ها بر اساس خط فقر و اجرای دقیق همسان‌سازی هستند. آنان معتقدند که مستمری دریافتی حتی برای نیمه اول ماه کفایت نمی‌کند. علاوه بر این، برخورداری از خدمات درمانی رایگان و تسهیلات رفاهی مناسب نیز از دیگر مطالبات مهم این بازنشستگان است که تاکنون تحقق نیافته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و اهواز، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازنشستگان فولاد خواهان اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهرماه هیئت‌مدیره هستند. اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید از دیگر مطالبات این قشر از بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی اعتراضی کارکنان مخابرات استان آذربایجان غربی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۳، شماری از کارکنان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در داخل ساختمان این شرکت در تبریز تجمع کردند.

در این گزارش آمده است: این تجمع به دلیل عدم پرداخت سنوات سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و حق بیمه تامین اجتماعی این کارکنان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴