در هفتمین روز اعتصاب؛ طاهر نقوی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد

طاهر نقوی، وکیل دادگستری امروز چهارشنبه سی ام خردادماه، در هفتمین روز اعتصاب خود، در پی وخامت حال جسمانی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. وی ساعاتی بعد از بیمارستان به این زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طاهر نقوی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.

بک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “صبح روز جاری آقای نقوی در هفتمین روز اعتصاب غذای خود، در پی وخامت حال جسمانی به بهداری زندان منتقل و کمی بعد از زندان به بیمارستان طالقانی اعزام شد. وی پس از ساعاتی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.”
همچنین، این منبع مطلع اظهار داشت که پزشکان بیمارستان تشخیص دادند که آقای نقوی را بستری کنند. اما آقای نقوی برای تداوم اعتصاب خود جهت رسیدگی به مطالباتش، از این اقدام خودداری کرد.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، آقای نقوی فروردین ماه سال جاری از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. این متهم سیاسی، از روز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده و داروهای مورد نیازش را نیز مصرف نمیکند. همچنین وی طی روزهای اخیر، توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده است.

در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال گذشته، طاهر نقوی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

چندی بعد آقای نقوی در دادسرای اوین بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی تفهیم شد. سپس پرونده وی جهت رسیدگی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارسال شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴