دستکم یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه سی و یکم تیرماه، شماری از کارگران شهرداری یاسوج در این شهر، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، مخابرات و کشوری در شهرهای اهواز، کرمانشاه، شوش و تهران، شماری از بازنشستگان صنعت فولاد در شهرهای اصفهان، تهران و دامغان، تعدادی از مالکان زمین های شهرک خاوران تبریز در تهران، عده ای از بازنشستگان زغالسنگ کرمان در این شهر و گروهی از حواله داران شرکت مدیران خودرو در تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این شهروندان مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کردند اما شرکت مدیران خودرو برای تحویل خودروها مجدداً درخواست پول از حواله داران کرده است.

روز گذشته نیز این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل سازمان مذکور، دست به تجمع زده بودند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج
به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارگران شهرداری یاسوج، در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه از معوقات مزدی و عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: شش ماه است که حقوق و مطالبات ما عقب مانده است. به استانداری و شهرداری و هر جایی مراجعه کردیم اما هیچ کس جوابگو نیست.

به گفته این کارگر، شهرداری قرارداد صوری با کارگران می بندد و کارگر در هنگام بازنشستگی دستش به هیچ جایی بند نیست زیرا با وجود کار سنگین، سختی کار شامل حال ما نمیشود.

یکی دیگر از این نیروهای شهرداری اظهار کرد: در پرداخت اجاره خانه های خود مانده ایم و حتی دیگر توان خرید نان شب را هم نداریم. وضعیت معیشتی ما خوب نیست و جلوی خانواده و زن و بچه مان شرمنده هستیم.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی در کرمانشاه و گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز و تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بهبود مستمری‌ ها بر اساس خط فقر واقعی، ارائه درمان رایگان و باکیفیت و خدمات رفاهی شایسته از جمله مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، تهران و دامغان، در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد در این شهرها دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان به وضع معیشتی نامناسب و عدم رسیدگی به مطالبات خود اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اجرای بند یک صورت جلسه مهرماه سال ۱۴۰۲، اجرای طرح پیشنهادی کارگروه و حذف سقف حقوقی از جمله مطالباتی است که این بازنشسته ها پیگیر آن هستند.

تجمع مالکان زمین ها در شهرک خاوران ۲ در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه سی و یکم تبرماه، شماری از مالکان زمین های فاز ۲ شهرک خاوران تبریز، در مقابل ساختمان وزارت راه در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تعیین تکلیف زمین ها علیرغم گذشت ۱۲ سال صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲ جولای ۲۰۲۴