زندانبانان مانع رسیدگی پزشکی به سروناز احمدی و ریحانه انصاری‌نژاد شدند

ریحانه انصاری‌نژاد و سروناز احمدی دو زن زندانی که به همراه شمار دیگری از زندانیان بند زنان اوین به صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی و شریفه محمدی و اجرای حکم اعدام رضا رسایی اعتراض کرده بودند، از دسترسی به خدمات درمان محروم شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان صبح سوم شهریور نوشت بنا بر گزارش‌های ارسالی سروناز احمدی بخاطر فشارها و محرومیت‌های تحمیلی و همچنین عدم رسیدگی پزشکی بر جراحات وارده بر بدنش، صبح امروز دچار حمله عصبی شده است و نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد، با این حال، مسئولین زندان اجازه دریافت خدمات پزشکی به او را نمی‌دهند.

بر اساس همین گزارش وضعیت جسمانی ریحانه انصاری‌نژاد نیز نامساعد است. این شورا گفت «زنان زندان اوین، جهت رسیدگی پزشکی به ریحانه انصاری نژاد دست به اعتراض زده‌اند ولی مسئولین زندان همچنان بی توجه هستند.» زنان زندانی در بند زنان زندان اوین پس از صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی دست به اعتراض جمعی زدند. این اعتراض را زندانبان‌ها با خشونت فیزیکی سرکوب کردند که موجب مجروح شدن چند تن از زندانیان شد.

پس از آن نیز چند تن از زندانیان را از دسترسی به تلفن و ملاقات محروم کردند. ریحانه انصاری‌نژاد به حکم دادگاه انقلاب تهران به چهار ماه حبس و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است. سروناز احمدی نیز که در جریان خیزش ژن، ژیان، ئازادی بازداشت شد، به حکم دادگاه تجدیدنظر به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه،۲۵ اگوست ۲۰۲۴